PTC się wycofuje! Po zmasowanej akcji internautów rezygnuje z Lenina, choć dziwi się "pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych"

fot. materiały promocyjne
fot. materiały promocyjne

Udało się! Sieć telefonii komórkowej Heyah nie będzie już reklamowała się wizerunkiem komunistycznego zbrodniarza Włodzimierza Lenina. To sukces Stowarzyszenia Twoja Sprawa i tysięcy ludzi, którzy uwierzyli, że ich sprzeciw nie jest o0bojętny i wysyłali listy do operatora.

Na facebookowym profilu Heyah czytamy:

Raz jeszcze chcemy podkreślić, że tworząc reklamę „Dawajcie! Nawijajcie!” przyświecała nam jedynie chęć zakomunikowania wyjątkowo atrakcyjnej oferty pre-paid - 60 minut za 1 złoty.

Szkoda, że wcześniej w PTC (operator Heyah) zabrakło kogoś, kto stwierdziłby, że wykorzystywanie Lenina jest pomysłem idiotycznym. Firma tłumaczy:

W związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych (sic!), zdecydowaliśmy o jej wstrzymaniu.

Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną.

Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci – nigdy nie było to naszym zamiarem.

W reakcji na kampanię reklamową Heyah wykorzystującą wizerunek Lenina, akcję konsumencką Stowarzyszenia Twoja Sprawa wsparł m.in. Prezes Instytutu Pamięci Narodowej. W piśmie Łukasza Kamińskiego czytamy m.in.

Ze zdumieniem i oburzeniem przyjąłem wykorzystanie przez PTC S.A. w działaniach marketingowych postaci W. Lenina. Jest to nieodpowiedzialne trywializowanie masowych zbrodni i ich ofiar. Skutki społeczne tej kampanii mogą być tym groźniejsze, że adresowana jest ona do młodych ludzi, wśród których buduje ona pozytywne skojarzenia związane z W. Leninem.

W imię pamięci milionów ofiar komunistycznych zbrodni a także poczucia społecznej odpowiedzialności biznesu apeluję do Państwa o natychmiastowe zaprzestanie kampanii reklamowej z wykorzystaniem wizerunku W. Lenina, usunięcie go z wszystkich nośników, także do podjęcia działań, które przyczynią się do naprawy wyrządzonych szkód w świadomości młodego pokolenia Polaków

Stowarzyszenie Twoja Sprawa (www.twojasprawa.org.pl) zorganizowało akcję konsumencką związaną z najnowszą kampanią reklamową marki Heyah. Oprócz apelu do konsumentów, aby składać skargi do Rady Reklamy, Stowarzyszenie oficjalnie zadeklarowało, że pokryje koszty korepetycji z historii dla członków zarządu PTC oraz obsługującej tę spółkę agencji reklamowej. Setki konsumentów wspierających działania STS zaczęło wysyłać listy do spółki wyrażające swoją dezaprobatę dla pomysłu wykorzystania postaci Lenina w reklamie.

Jak przypomina Rafał Porzeziński, rzecznik prasowy Stowarzyszenia Twoja Sprawa, od czterech lat zajmuje się ono reagowaniem na reklamy naruszające dobre obyczaje.

Przyłączyło się do naszych działań już ponad 10.000 konsumentów, którzy nie chcą, aby korporacje zawłaszczały przestrzeń publiczną niewłaściwymi reklamami. Mieliśmy już kampanię „Kryształowa noc zakupów”, teraz mamy reklamę z Leninem. Czy za chwilę ktoś nie wpadnie na pomysł wykorzystania holokaustu do reklamowania swoich produktów?

- pyta retorycznie Porzeziński i dodaje, że oferta korepetycji z historii dla PTC jest jak najbardziej poważna.

Bagatelizowanie komunizmu i przenoszenie postaci zbrodniarza do branży reklamowej może wynikać z niewiedzy. Stąd pomysł na korepetycje, których koszt chcemy oczywiście pokryć

– podkreśla.

mtp

 

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.