Wielka porażka “Gazety Wyborczej” . Dziennik notuje najniższą sprzedaż w historii. WirtualneMedia publikują dane z 18 lat

fot. wPolityce
fot. wPolityce

W 2011 roku "Gazeta Wyborcza" zanotowała najniższą sprzedaż w ciągu ostatnich 18 lat - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opublikowanych przez portal wirtualnemedia.pl.

Dane “Gazety Wyborczej” wysyłane są do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy od 1994 roku. Średnie rozpowszechnianie płatne dziennika wynosiło wówczas 418 089 egz. W ciągu kolejnych dwóch latach spadło do ok. 393 tys. egz., ale od 1997 do 2008 roku utrzymywało się na poziomie między 405 tys. egz. a 458 tys. egz., najwyższy wynik notując w 2001 roku (458 502 egz.).

Regularny spadek wyników dziennika rozpoczął się dopiero w 2009 roku. Wtedy rozpowszechnianie płatne razem "GW" wyniosło 370 407 egz., w 2010 roku spadło do 335 498 egz.

Prawdziwą porażką był rok ubiegły. W 2011 rozpowszechnianie płatne wyniosło tylko 305 861 egz., a w pierwszych dwóch miesiącach br. zaledwie 275 257 egz.

Jeszcze niższa jest sprzedaż ogółem "GW", która w przeciwieństwie do rozpowszechniania płatnego razem nie zawiera egzemplarzy sprzedawanych poniżej ceny tytułu, które są następnie rozprowadzane w pociągach czy kawiarniach.

W latach 2005-2007 sprzedaż ogółem "Wyborczej" wynosiła ponad 400 tys. egz., w kolejnych latach kształtowała się między 300 a 400 tys. egz., natomiast w 2011 roku było to już tylko 270 635 egz. A w styczniu i lutym br. średnia sprzedaż ogółem spadła do 256 202 egz.

 

Rok Średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem Sprzedaż ogółem
1994 512 039 418 089 -
1995 496 724 392 777 -
1996 495 623 393 306 -
1997 513 394 405 592 -
1998 545 812 433 317 -
1999 560 384 443 439 -
2000 581 519 457 021 -
2001 582 102 458 502 -
2002 536 479 420 669 -
2003 541 758 417 386 -
2004 558 371 435 956 -
2005 585 709 447 718 439 103
2006 586 584 434 187 428 335
2007 606 446 448 142 443 310
2008 561 575 411 191 393 573
2009 489 665 370 407 338 659
2010 446 588 335 498 304 572
2011 416 288 305 861 270 635
I-II.2012 373 709 275 257 256 202

 

Walcząc o zahamowanie spadku sprzedaży, od 23 kwietnia br. "Wyborcza" zmieniła nieco swój charakter. W wydaniu papierowym są publikowane głównie analizy, komentarze, wywiady i własne newsy, a reszta informacji jest prezentowana w skróconej formie na drugiej stronie.

Jak na razie nie wiadomo czy te dramatyczne próby podreperowania sprzedaży przyniosą oczekiwaną poprawę. A wydawałoby się, że czasy dla "Wyborczej" znowu takie sprzyjające.

 

mall, wirtualnemedia.pl

Autor

Wspólnie brońmy Polski i prawdy! www.wesprzyj.wpolityce.pl Wspólnie brońmy Polski i prawdy! www.wesprzyj.wpolityce.pl Wspólnie brońmy Polski i prawdy! www.wesprzyj.wpolityce.pl

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.