Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla Mediarun.pl, liderem wśród serwisów informacyjnych był w grudniu, tak jak w poprzednim miesiącu, "Teleexpress". W dniach 1-29 grudnia gromadził on przed telewizorami średnio 4,47 mln widzów, a udział stacji w rynku ukształtował się na poziomie 37,64 proc.
W tym samym miesiącu 2010 r. "Teleexpress" miał większą widownię - oglądało go średnio 5,04 mln osób przy 41,93 proc. udziału w rynku.
Drugą pozycję zajęły w grudniu br. "Fakty", które przyciągnęły do TVN średnio 4,28 mln widzów, a udział w widowni wyniósł 29,80 proc. (4,60 mln, 31,29 proc. w 2010 r.).
Pierwszą trójkę uzupełniły "Wiadomości" w TVP1 z 4,20 mln widzów i 27,69 proc. udziału w rynku (4,99 mln, 32,47 proc. przed rokiem).
Na kolejnych miejscach uplasowały się "Wydarzenia" Polsatu, które wybierało średnio 3,02 mln osób, oraz "Panorama" telewizyjnej Dwójki (o godz. 18.00) z 2,13 mln widzów.
W grudniu br. serwisy te odnotowały odpowiednio 21,30 proc. i 16,06 proc. udziału w rynku (3,01 mln widzów, 20,76 proc. i 2,03 mln widzów, 14,97 proc. w tym samym miesiącu 2010 r.).
Dane oznaczają, że program stracił 800 tys. widzów. W kategoriach biznesowych to KATASTROFA.
Jak widać, przywrócone po roku przerwy "fachowość" i "profesjonalizm" na stałe zagościły w redakcji "Wiadomości". I nie pomagają ani propagandowe ataki na Węgry Wiktora Orbana, ani promowanie Palikota, ani staranne pomijanie wątpliwości wokół Smoleńska, ani takie relacje ze świata polityki, z których nic nie wynika - poza poczuciem bezpieczeństwa reporterów, wydawców i szefów.
Szkoda "Wiadomości".
Prej
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/124836-fachowosc-i-profesjonalizm-w-pelnej-krasie-w-grudniu-wiadomosci-ogladalo-800-tys-widzow-mniej-niz-przed-rokiem
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.