Tak władza finansuje Agorę. Przeprowadzenie konkursu - 340 tys. złotych, kampania w dodatku do "GW" - 222 tys. złotych!

Nie od dziś wiemy, że los Polski bez "Gazety Wyborczej" - tego bezkompromisowego strażnika standardów - byłby marny. "Gazeta" niczym dzielny Sauron obserwuje nasze życie społeczne, polityczne i gospodarcze, i pilnuje, by reguły były przestrzegane. Troublemakerów "GW" karze surowo!

Sama "Gazeta" umie jednak o siebie zadbać. Nakłady prasy lecą na łeb na szyję ("Gazety" stosunkowo najszybciej), więc należy szukać każdego grosza.

A sposobów dorobienia jest wiele. Np. można promować akcje organizowane przez władze miasta. Taką akcją była próba zdobycia przez Warszawę tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w roku 2016. Ostatecznie wygrał Wrocław, ale władze miasta zdołały wydać na promocję kandydatury Warszawy 15 mln złotych - w latach 2008 -2011 r.

Co ciekawe, o tych wydatkach wiemy dlatego, że "Gazeta Stołeczna" skutecznie domagała się ujawnienia szczegółowych tabel z wydatkami - i swego dopięła! I nawet napisała tak:

Rozrzutność, chaos, niekompetencja w podejmowaniu decyzji - do takich wniosków można dojść, analizując, na co miasto wydawało publiczne pieniądze przeznaczone na start Warszawy w konkursie na Europejską Stolicę Kultury.

Ale już o Agorze jako beneficjencie miejskiej szczodrości "Stołeczna" nie wspomniała (prawda, że urocze?). A byłoby o czym:


Organizator Agora S.A.

Konkurs "Wykreuj Warszawę", propagacja idei ESK 2016

Wykonanie 339 999,99

 

Organizator Agora S.A.

Nazwa zadania przeprowadzenie kampanii promocyjnej pod nazwą "Zrób to w Warszawie Europejskiej Stolicy Kultury 2016" na łamach dodatku do Gazety Wyborczej pt. "Co jest Grane"

Wykonanie 62 000,00

 

Organizator osoba fizyczna

Nazwa zadania Przygotowanie materiałów promocyjnych i informacyjnych o projekcie ESK 2016 w dodatku w Gazecie Wyborczej, organizacja i promocja filmu "Warszawa2016", organizacja współpracy z Honorowymi Ambasadorami Warszawy ESK 2016, prowadzenia monitoringu działań pro

Wykonanie 32 939,20

 

Organizator Agora S.A.

Nazwa zadania przeprowadzenie kampanii promocyjnej "Zrób to w Warszawie Europejskiej Stolicy Kultury 2016" na łamach w dodatku do Gazety Wyborczej pt. Gazeta co jest grane, oraz na stronie www.zrobtowwarszawie.pl

Wykonanie 222 000,00

 

Organizator Agora S.A.

Nazwa zadania przeprowadzenie kampanii promocyjnej pod nazwą "Zrób to w Warszawie ESK 2016"

Wykonanie 65 190,00

 

W sumie - ponad 712 000 złotych! Tylko w przypadku jednej akcji promocyjnej Warszawy. A o ilu nie wiemy?

Oto "niezależna" "Gazeta Wyborcza"!

Czy podobny mechanizm działa w przypadku seryjnych ataków "GW" na SKOK-i?

Gił

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.