Telewizja publiczna odmówiła emisji spotów reklamowych „Gazety Polskiej Codziennie”. Nowa gazeta startuje 9 września

Red. naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz
Red. naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz

Jak podaje portal Niezalezna.pl, telewizja publiczna odmówiła emisji spotów reklamowych „Gazety Polskiej Codziennie”, nowego dziennika, który pojawić ma się w kioskach 9 września. Wydawca gazety podaje TVP do sądu.

– To ostatnia instytucja medialna, która miałaby prawo odmówić emisji reklamy – mówi Wiktor Świetlik z Centrum Monitoringu Wolności Prasy.

Niezalezna.pl przypomina, że „Gazeta Polska Codziennie” ma się zacząć ukazywać za tydzień, a "już teraz wywołuje popłoch na szczytach władzy":

Jak się dowiedzieliśmy się, decyzja o wstrzymaniu emisji naszych spotów zapadła na najwyższych piętrach Telewizji Polskiej. O wstrzymaniu emisji zapłaconych (!) spotów dowiedzieliśmy się przypadkiem, kilkadziesiąt godzin po tym, jak taką odmowną decyzję wydało Biuro Prawne TVP. Konkurencyjny Polsat pozytywną decyzję o przyjęciu tych samych spotów do emisji podjął w kilka godzin.

Niezalezna.pl zamieszcza także komentarze w tej sprawie:

Krzysztof Czabański (członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich):

W mediach publicznych nikt już nie udaje, że chodzi o wolność słowa. Oni chcą założyć kneble na połowę narodu. To pokazuje, jak potrzebna jest naprawa państwa i mediów.

Wiktor Świetlik (dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy):

Telewizja publiczna jest ostatnią instytucją medialną, która mogłaby odmówić emisji reklamy innego medium. Jeżeli tak postępuje wobec jednego tytułu prasowego, to może powinna tak samo się zachowywać wobec innych (...)

Jan Dworak, szef KRRiTV:

- Dlaczego pan mnie o to pyta? – powiedział do naszego reportera.

Sil

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.