Blisko 350 tys. maturzystów mierzyło się z egzaminem z matematyki. Co musieli wiedzieć? SPRAWDŹ

fot. PAP/Wojciech Pacewicz
fot. PAP/Wojciech Pacewicz

Z kolei w ocenie maturzystów z I LO im. ks. Stanisława Konarskiego w Rzeszowie tegoroczna matura z matematyki była raczej łatwa, łatwiejsza od ubiegłorocznej. Tego zdania byli zarówno uczniowie z klasy o profilu mat-geo, jak i humanistyczno-prawnym.

Filip, który będzie zdawał jeszcze matematykę rozszerzoną, ocenił zadania z poziomu podstawowego, jako bardzo łatwe, choć przyznał, że zadanie na obliczenie błędu względnego dotyczące przyrostu drzew mogło sprawić trudności. Jak zauważył, było to zadanie zaskakujące, bo uczniowie nie znali właściwego wzoru, mimo to poradził sobie z nim.

Podobnie Małgorzata, również z klasy mat-geo, uznała to zadanie za najtrudniejsze, takie którego zupełnie się nie spodziewała. Pozostałe zadania nie sprawiły jej problemów i oceniła, że powinna zdać ten egzamin. Przyznała jednocześnie, że prawdopodobnie na studiach, na jakie się wybiera (szkoła aktorska) matematyka nie będzie jej potrzebna.

Marcin z klasy o profilu humanistyczno-prawnym także ocenił maturalne zadania matematyczne, jako łatwe, a jako najtrudniejsze wskazał właśnie to dotyczące przyrostu drzew. Ocenił jednak, że powinien dostać 50 proc. punktów.

Egzamin z matematyki na poziomie podstawowym trwał 170 minut. Maturzyści za rozwiązanie wszystkich zadań mogli maksymalnie otrzymać 50 punktów: za każde zadanie, w zależności od jego stopnia trudności, od 1 do 5 punktów; najwyżej punktowane były zadania otwarte.

W środę rano do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym przystąpiło blisko 350 tys. abiturientów. Najwięcej z nich - 283 tys. to tegoroczni absolwenci liceów ogólnokształcących i techników, którzy zdawali egzamin w nowej formule. W tej samej formule egzamin w środę zdawali także absolwenci liceów z ubiegłego roku, którzy byli pierwszym rocznikiem zdającym w nowej formule: 10,9 tys. to osoby, które wówczas oblały egzamin, a 2,3 tys. to osoby, które chcą poprawić wynik, gdyż nie uzyskały wówczas oczekiwanego przez siebie.

Pozostali maturzyści zdający w środę to abiturienci z wcześniejszych roczników, którzy zdają maturę według starych zasad. W tej grupie 6,5 tys. to osoby, które przystępują do matury po raz pierwszy, 43,9 tys. to osoby, które wcześniej nie zdały egzaminu z matematyki, a 2 tys. to osoby, które chcą uzyskać lepszy wynik niż uzyskały wcześniej. Mieli oni inny arkusz egzaminacyjny niż ten, który dostali do rozwiązania tegoroczni absolwenci. Także ich arkusz Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała w środę po południu.

lap/PAP

« poprzednia strona
12

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.