Takie rzeczy w PKP. Drugi dzień nie działa internetowy system sprzedaży biletów

fot.Fratria
fot.Fratria

PKP Intercity ma kłopoty. Mimo prób naprawy systemu internetowego, nadal nie można kupować biletów w sieci. Pasażerowie informują też, że również w kasach są poważne problemy z nabyciem biletu.

Przyczyną kłopotów z zakupem biletów jest awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi.

Przepraszamy za utrudnieni

—informuje PKP Intercity.

Przewoźnik nie informuje jednak, kiedy pasażerowie mogą spodziewać się ponownego uruchomienia systemu, który umożliwia zakup biletów przez internet. Problem z serwerami najwyraźniej jest bardzo poważny, bo nawet wyszukiwanie połączeń na stronie PKP Intercity sprawia problemy.

Spółka na swojej stronie internetowej zamieściła również komunikat:

Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów. Drużyny konduktorskie nie pobierają opłat za ich wystawienie. System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność, więc mogą występować trudności w realizacji transakcji. Dotyczy to również aplikacji mobilnej.

Spółka informuje też, że je partner odpowiedzialny za system robi wszystko, co w jego mocy, aby ponownie uruchomić sprzedaż za pośrednictwem strony intercity.pl.

To nie pierwsza awaria serwisu PKP. W czerwcu zdarzały się dni, kiedy biletu nie można było kupić przez godzinę lub dwie. Pasażerowie mają też w pamięci awarię systemu z listopada 2014 roku, która na kilka dni zupełnie wyłączyła internetowy kanał sprzedaży biletów.

ann/rynek-kolejowy.pl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych