Fundacja Mamy i Taty zaczęła kampanię pod hasłem „Nie odkładaj macierzyństwa na potem". WIDEO

fot.nieodkladajmacierzynstwa.pl
fot.nieodkladajmacierzynstwa.pl

Macierzyństwo w Polsce to coraz częściej luksus. Społeczeństwo, praca i warunki ekonomiczne nie pomagają podjąć decyzji na czas. Fundacja Mamy i Taty wystartowała z kampanią „Nie odkładaj macierzyństwa na potem!”.

Decyzje o macierzyństwie zapadają dziś coraz później. Statystyczna Polka rodzi pierwsze dziecko w wieku przeszło 27 lat, choć jeszcze dekadę temu były to 23 lata.

Kobiety coraz częściej przez posiadanie dziecka odkładają na potem. Najpierw chcą skończyć studia, znaleźć stabilną pracę, podróżować, wyjść za mąż, kupić mieszkanie i później mieć jedno lub dwoje dzieci. Kobiety przyznają też, że jedną z największych przeszkód w posiadaniu dzieci jest brak stabilności zatrudnienia.

Kampania pod hasłem „Nie odkładaj macierzyństwa na potem” przestrzega przed opóźnianiem przez młode kobiety decyzji o posiadaniu pierwszego dziecka.

Chcemy w tej kampanii:

przedstawić macierzyństwo jako szczególną wartość. Nie jako obowiązek czy opresję, ale naturalne pragnienie wielu kobiet, które współczesny świat mocno ogranicza.

osadzić antykoncepcję hormonalną w kontekście w jakim rzadko pojawia się w dyskursie publicznym. Nie jako źródło wolności, ale jako narzędzie opresji wobec pragnienia bycia mamą.

wywołać debatę na temat macierzyństwa jako coraz trudniej dostępnego dobra społecznego i niezaspokojonego pragnienia wielu współczesnych kobiet

—informuje na stronie nieodkladajmacierzynstwa.pl Fundacja Mamy i Taty.

ann

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.