"Chrońmy dzieci przed pornobiznesem!". Ważna akcja Stowarzyszenia Twoja Sprawa. ZOBACZ WIDEO

fot. FreeImages
fot. FreeImages

Chrońmy dzieci przed pornobiznesem! – apeluje Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które w ramach najnowszej akcji konsumenckiej zwraca uwagę, iż dzieci wysyłając SMS-y w sieciach Orange, Play, Plus i T-Mobile mogą bez problemu kupić ostrą pornografię.

Chcemy wprowadzenia zasady, zgodnie z którą możliwość wysyłki SMS-ów w celu zakupu pornografii byłaby dostępna wyłącznie osobom pełnoletnim po rzeczywistej weryfikacji wieku: telefonicznie lub w punkcie obsługi klienta

– podkreślają działacze Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Organizacja znana już wcześniejszych akcji konsumenckich tym razem zachęca do wysyłania listów do prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, by domagać się gwarantowanej przez Konstytucję RP ochrony dzieci przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zwraca uwagę, iż operatorzy telefonii komórkowej umożliwiają pornobiznesowi pobieranie opłat za pomocą SMS-ów o podwyższonej opłacie.

Ten proceder daje także duże zyski telekomom – nawet do 30 proc. ceny zakupu

– wskazują inicjatorzy akcji konsumenckiej.

Ani pornobiznes, ani operatorzy telefonii komórkowej, którzy udostępniają pornobiznesowi tego typu usługi oraz uzyskują dla siebie znaczącą część opłat z tego tytułu, nie weryfikują skutecznie wieku osób kupujących, choć takie rozwiązania w Europie już funkcjonują.

Dlatego działacze Stowarzyszenia Twoja Sprawa upominają się by sygnalizować to żądanie operatorom sieci komórkowych. Jak podkreślają, „możliwość wysyłki SMS-ów Premium Rate służących do zakupu treści pornograficznych powinna być domyślnie zablokowana i udostępniana wyłącznie pełnoletnim użytkownikom po rzeczywistej weryfikacji ich wieku”.

Do akcji można się przyłączyć m.in. poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej organizatorów akcji konsumenckiej: twojasprawa.org.pl

Stowarzyszenie Twoja Sprawa jest najbardziej aktywną organizacją zajmującą się naruszeniami dobrych obyczajów w reklamie. Działa od grudnia 2008 r. i ma na koncie kilkadziesiąt akcji konsumenckich i interwencji. Zasłynęło m.in. akcją na rzecz ochrony dzieci przed dostępem do pism pornograficznych w największej sieci sprzedaży prasy w Polsce.

lap/KAI

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.