Większość nauczycieli pierwszych klas uważa, że wprowadzenie do szkół rządowego podręcznika „Nasz elementarz” będzie miała fatalne skutki – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
To wniosek z badanie, jakie na zlecenie gazety przeprowadziła agencja badania rynku i opinii SW Research wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
Na ankietę odpowiedziało ok. 1,7 tys. pedagogów z całej Polski. 90 proc. z nich chce, by - jak dotąd - o wyborze podręcznika decydował nauczyciel. 80 proc. uważa, że elementarz nie jest dostosowany do pracy z sześciolatkami, a zdaniem 71 proc. ograniczenie wyboru podręcznika przez nauczyciela będzie miało negatywne skutki dla jakości kształcenia.
Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiała gazeta, największym zagrożeniem dla uczniów jest źle skonstruowana część matematyczna.
Już teraz obserwujemy, że problemy z matematyką pojawiają się na pierwszym etapie edukacji za sprawą nauczycieli, którzy bardzo często nie są przygotowani do nauki tego przedmiotu. Dołożenie do tego tak słabego podręcznika będzie miało fatalne konsekwencje
– mówi anonimowo jeden z ekspertów współpracujących z MEN. W jego ocenie podręcznik cofnie polską edukację o kilkanaście lat.
ansa/Rz/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/235813-nauczyciele-nie-chca-rzadowego-podrecznika-on-cofnie-polska-edukacje-o-kilkanascie-lat