Nauczyciele nie chcą rządowego podręcznika. "On cofnie polską edukację o kilkanaście lat"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Większość nauczycieli pierwszych klas uważa, że wprowadzenie do szkół rządowego podręcznika „Nasz elementarz” będzie miała fatalne skutki – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

To wniosek z badanie, jakie na zlecenie gazety przeprowadziła agencja badania rynku i opinii SW Research wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

Na ankietę odpowiedziało ok. 1,7 tys. pedagogów z całej Polski. 90 proc. z nich chce, by - jak dotąd - o wyborze podręcznika decydował nauczyciel. 80 proc. uważa, że elementarz nie jest dostosowany do pracy z sześciolatkami, a zdaniem 71 proc. ograniczenie wyboru podręcznika przez nauczyciela będzie miało negatywne skutki dla jakości kształcenia.

Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiała gazeta, największym zagrożeniem dla uczniów jest źle skonstruowana część matematyczna.

Już teraz obserwujemy, że problemy z matematyką pojawiają się na pierwszym etapie edukacji za sprawą nauczycieli, którzy bardzo często nie są przygotowani do nauki tego przedmiotu. Dołożenie do tego tak słabego podręcznika będzie miało fatalne konsekwencje

– mówi anonimowo jeden z ekspertów współpracujących z MEN. W jego ocenie podręcznik cofnie polską edukację o kilkanaście lat.

ansa/Rz/PAP

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych