Najwyższa Izba Kontroli rozpoczęła kontrolę dostępności usług pocztowych. W jej ramach NIK przygotowała na swojej stronie internetowej specjalną, anonimową ankietę dla wszystkich klientów poczty.
Obywateli proszę, żeby wypełnili ankietę i sami odpowiedzieli, jak oceniają funkcjonowanie Poczty Polskiej, bo ich opinia będzie dla nas wyjątkowo istotna
— powiedział prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski w programie „Gość poranka” TVP Info.
Dostępność usług pocztowych jest jednym z wyznaczników warunków życia obywateli, dlatego też NIK postanowiła w ramach tej kontroli poznać opinie konsumentów na temat jakości usług świadczonych przez Pocztę Polską SA
— można przeczytać na stronie internetowej Izby (nik.gov.pl).
Ankieta, o której wypełnienie NIK prosi obywateli, jest całkowicie anonimowa. Pytany o kontrolę Krzysztof Kwiatkowski powiedział, że jako klient ma prawo oczekiwać, że usługa zostanie zrealizowana. Podał przykład systemu awizo.
Usługą nie jest zostawienie awiza w skrzynce, usługą jest dostarczenie przesyłki pocztowej. Będziemy sprawdzać, w jakich godzinach listonosze dostarczają przesyłki
— powiedział prezes NIK.
Dodał, że dostosowanie poczty do wymogów współczesnego życia, gdy wielu z nas pojawia się w domach po godz. 16 lub 17, to jest jedno z zagadnień, które pojawiają się w ankiecie NIK.
Kwiatkowski wyjaśnił, że jest to kontrola sprawdzająca.
Kiedy trzy lata temu stworzyliśmy ankietę, to okazało się, że w całej Polsce jest tylko 20 całodobowych placówek pocztowych. Okazało się także, że wiele placówek w mniejszych miejscowościach jest otwartych zaledwie do godz. 15
— powiedział.
Obywateli proszę, żeby wypełnili ankietę i sami odpowiedzieli, jak oceniają funkcjonowanie Poczty Polskiej, bo ich opinia będzie dla nas wyjątkowo istotna
— dodał prezes NIK.
Slaw/ „TVP.Info”
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/220151-nik-skontroluje-jakosc-pracy-listonoszy-bedziemy-sprawdzac-w-jakich-godzinach-listonosze-dostarczaja-przesylki