Graessle wskazała, że delegacja obejrzała m.in. zmodernizowane lotnisko we Wrocławiu, wrocławskie centrum badań EIT, infrastrukturę przeciwpowodziową na Odrze, autostrady, fabrykę naczep spółki Wielton z Wielunia, elektrownię w Bełchatowie oraz most kolejowy na Pilicy koło Warki.
Widzimy nie tylko w Polsce, ale i w innych państwach członkowskich, że w przypadku inwestycji drogowych władze publiczne (…) przeszacowują ich użycie
—mówiła o autostradach.
W przypadku mostu pod Warką Graessle zwróciła uwagę, że zły stan linii kolejowej oraz przeprawy przez Pilicę kazał zadać pytanie, dlaczego dotychczas nikt z tym nic nie zrobił i jaki będzie sens inwestycji. Pitera wytłumaczyła, że chodzi o dobudowanie drugiego mostu oraz toru, co skróci czas przejazdu pociągów.
Natomiast odnosząc się do Wieltonu Graessle wskazała, że firma skutecznie potrafiła zainwestować fundusze UE, aby w pełni korzystać z unijnego rynku wewnętrznego i dziś ma swoje oddziały we Francji czy Włoszech.
Komisja Kontroli Budżetowej Parlamentu Europejskiego, która jest odpowiedzialna za udzielanie absolutorium budżetu Unii Europejskiej, dokonuje przeglądu wszystkich polityk unijnych, ze szczególnym uwzględnieniem polityki regionalnej, której Polska jest jednym z największych beneficjentów zarówno w perspektywie budżetowej 2007-2013 jak i 2014-2020.
kk/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Graessle wskazała, że delegacja obejrzała m.in. zmodernizowane lotnisko we Wrocławiu, wrocławskie centrum badań EIT, infrastrukturę przeciwpowodziową na Odrze, autostrady, fabrykę naczep spółki Wielton z Wielunia, elektrownię w Bełchatowie oraz most kolejowy na Pilicy koło Warki.
Widzimy nie tylko w Polsce, ale i w innych państwach członkowskich, że w przypadku inwestycji drogowych władze publiczne (…) przeszacowują ich użycie
—mówiła o autostradach.
W przypadku mostu pod Warką Graessle zwróciła uwagę, że zły stan linii kolejowej oraz przeprawy przez Pilicę kazał zadać pytanie, dlaczego dotychczas nikt z tym nic nie zrobił i jaki będzie sens inwestycji. Pitera wytłumaczyła, że chodzi o dobudowanie drugiego mostu oraz toru, co skróci czas przejazdu pociągów.
Natomiast odnosząc się do Wieltonu Graessle wskazała, że firma skutecznie potrafiła zainwestować fundusze UE, aby w pełni korzystać z unijnego rynku wewnętrznego i dziś ma swoje oddziały we Francji czy Włoszech.
Komisja Kontroli Budżetowej Parlamentu Europejskiego, która jest odpowiedzialna za udzielanie absolutorium budżetu Unii Europejskiej, dokonuje przeglądu wszystkich polityk unijnych, ze szczególnym uwzględnieniem polityki regionalnej, której Polska jest jednym z największych beneficjentów zarówno w perspektywie budżetowej 2007-2013 jak i 2014-2020.
kk/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/336415-unijna-komisja-sprawdzila-efektywnosc-wykorzystania-funduszy-unijnych-w-polsce-graessle-nie-dopatrzylismy-sie-wiekszych-problemow?strona=2