Będą analizowane oba rozważane warianty drogi S19 Via Carpathia od Białegostoku do granicy z Białorusią w Kuźnicy: krótszy - po drodze krajowej nr 19 przez Czarną Białostocką i dłuższy przez Knyszyn i Korycin
— poinformował wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.
Dodał, że ministerstwo szuka „racjonalnego” rozwiązania tej sprawy. Wyjaśnił, że w związku z tym, że stan zaawansowania prac nad wariantem przez Knyszyn i Korycin jest jeszcze - jak to ujął - „bardzo znikomy”, dlatego podjęto decyzję, by w ramach prac nad studium uwarunkowań techniczno-organizacyjno-środowiskowych przeanalizować oba warianty.
Jednocześnie będziemy badać, jakie są możliwości, żeby tę inwestycję w sposób racjonalny przeprowadzić
— powiedział w poniedziałek Szmit w Knyszynie (Podlaskie).
W ostatnich dniach grupa podlaskich samorządowców podpisała wspólny list do ministerstwa infrastruktury i budownictwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym wnioskują, by S19 przebiegała do Kuźnicy przez Wasilków, Czarną Białostocką i Sokółkę, a nie - jak zakłada się obecnie - przez Knyszyn i Korycin, bo wtedy będzie omijać miejscowości leżące na najkrótszej i obecnie najczęściej wykorzystywanej trasie do Kuźnicy - także w ruchu tranzytowym. Droga przez Korycin i Knyszyn miałaby z Białegostoku do Kuźnicy być o ok. 40 km dłuższa i znacznie droższa w budowie.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Będą analizowane oba rozważane warianty drogi S19 Via Carpathia od Białegostoku do granicy z Białorusią w Kuźnicy: krótszy - po drodze krajowej nr 19 przez Czarną Białostocką i dłuższy przez Knyszyn i Korycin
— poinformował wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.
Dodał, że ministerstwo szuka „racjonalnego” rozwiązania tej sprawy. Wyjaśnił, że w związku z tym, że stan zaawansowania prac nad wariantem przez Knyszyn i Korycin jest jeszcze - jak to ujął - „bardzo znikomy”, dlatego podjęto decyzję, by w ramach prac nad studium uwarunkowań techniczno-organizacyjno-środowiskowych przeanalizować oba warianty.
Jednocześnie będziemy badać, jakie są możliwości, żeby tę inwestycję w sposób racjonalny przeprowadzić
— powiedział w poniedziałek Szmit w Knyszynie (Podlaskie).
W ostatnich dniach grupa podlaskich samorządowców podpisała wspólny list do ministerstwa infrastruktury i budownictwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym wnioskują, by S19 przebiegała do Kuźnicy przez Wasilków, Czarną Białostocką i Sokółkę, a nie - jak zakłada się obecnie - przez Knyszyn i Korycin, bo wtedy będzie omijać miejscowości leżące na najkrótszej i obecnie najczęściej wykorzystywanej trasie do Kuźnicy - także w ruchu tranzytowym. Droga przez Korycin i Knyszyn miałaby z Białegostoku do Kuźnicy być o ok. 40 km dłuższa i znacznie droższa w budowie.
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/332245-wiceminister-infrastruktury-o-via-carpatia-na-podlasiu-szukamy-racjonalnego-rozwiazania-sprawy