Podkreśliła, że kwestie bezpieczeństwa najważniejszych osób w państwie są dla rządu priorytetem, szczególnie po katastrofie z 10 kwietnia 2010 r.
Nie można lekceważyć takiej rzeczy jak bezpieczeństwo prezydenta, premiera, ministrów i innych osób ważnych w państwie
— mówiła Witek. Tymczasem - przekonywała - „przez ostatnie osiem lat naprawdę nie zrobiono nic, aby zabezpieczyć loty najważniejszych osób w państwie”. Dodała, że chodzi jej o zakup samolotów.
W połowie listopada MON podpisało z firmą Gulfstream umowę na dostawę dwóch małych samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Kontrakt wart jest 440,5 mln zł netto. Oba samoloty mają zostać dostarczone do połowy sierpnia 2017 r.
W MON trwa także przetarg na dwa nowe i jeden używany samoloty średniej wielkości. Jego wartość to ok. miliarda złotych. Wnioski o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu złożyły cztery podmioty - wspólnie Glomex MS s.r.o. z Czech i Lufthansa Technik AG z Niemiec; Boeing (USA); polska spółka Megmar Logistics & Consulting oraz wspólnie słowacka Aerospace International Group s.r.o i „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat.
Trwa weryfikacja wniosków. MON planuje zawarcie umowy w pierwszym kwartale 2017 r. i oczekuje dostawy pierwszego używanego samolotu w listopadzie 2017 r. Zgodnie z wymogami przetargu dwa samoloty nowe miałyby zostać dostarczone w latach 2020-21. Nowe samoloty mają zabierać co najmniej po 65 pasażerów, a używany - 132.
gah/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Podkreśliła, że kwestie bezpieczeństwa najważniejszych osób w państwie są dla rządu priorytetem, szczególnie po katastrofie z 10 kwietnia 2010 r.
Nie można lekceważyć takiej rzeczy jak bezpieczeństwo prezydenta, premiera, ministrów i innych osób ważnych w państwie
— mówiła Witek. Tymczasem - przekonywała - „przez ostatnie osiem lat naprawdę nie zrobiono nic, aby zabezpieczyć loty najważniejszych osób w państwie”. Dodała, że chodzi jej o zakup samolotów.
W połowie listopada MON podpisało z firmą Gulfstream umowę na dostawę dwóch małych samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Kontrakt wart jest 440,5 mln zł netto. Oba samoloty mają zostać dostarczone do połowy sierpnia 2017 r.
W MON trwa także przetarg na dwa nowe i jeden używany samoloty średniej wielkości. Jego wartość to ok. miliarda złotych. Wnioski o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu złożyły cztery podmioty - wspólnie Glomex MS s.r.o. z Czech i Lufthansa Technik AG z Niemiec; Boeing (USA); polska spółka Megmar Logistics & Consulting oraz wspólnie słowacka Aerospace International Group s.r.o i „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat.
Trwa weryfikacja wniosków. MON planuje zawarcie umowy w pierwszym kwartale 2017 r. i oczekuje dostawy pierwszego używanego samolotu w listopadzie 2017 r. Zgodnie z wymogami przetargu dwa samoloty nowe miałyby zostać dostarczone w latach 2020-21. Nowe samoloty mają zabierać co najmniej po 65 pasażerów, a używany - 132.
gah/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/318342-witek-przez-ostatnie-osiem-lat-nie-zrobiono-nic-aby-zabezpieczyc-loty-najwazniejszych-osob-w-panstwie-dopiero-my-zadbalismy-o-samoloty?strona=2