NASZ WYWIAD. Dr Kloczkowski: Ani Petru, ani Schetyna nie potrafią odnaleźć się w realiach dzisiejszej polityki. "Mają poważne problemy"

fot. Fratria
fot. Fratria

Skoro skręt w prawo nie jest dobrym pomysłem na poszerzenie elektoratu, to gdzie PO powinna szukać nowych wyborców?

Kluczowym elektoratem jest ten, który można określić jako antypisowski. Chodzi tu o wyborców, którzy nie tyle nie lubią, co nawet nienawidzą Prawa i Sprawiedliwości i dla nich ta partia reprezentuje najgorsze cechy. Problem polega na tym, że ten elektorat jest podzielony pomiędzy PO i Nowoczesną. Walka rozbija się o to, kto będzie głównym „antypisem”.

Czy chociażby pod względem wizerunkowym, Schetyna jest w stanie wygrać walkę o przywództwo w opozycji z Ryszardem Petru?

Pod tym względem i jeden, i drugi ma bardzo poważne problemy. Nie są chociażby wybitnymi mówcami, a ich historia polityczna wzbudza pewne wątpliwości wśród części wyborców. Mają problem, by znaleźć się realiach dzisiejszej polityki medialnej i wykreować się jako liderzy, którzy swoją charyzmą i autorytetem pociągną za sobą wyborców. Jeden i drugi mogą być zręczni w grach wewnętrznych w swoich ugrupowaniach, z tym, że tutaj akurat lepszy jest Schetyna. Nie zapominajmy jak ważne jest dla nich wsparcie mediów lewicowo-liberalnych. One mogą zdecydować, którego z nich będą popierać, czy też znajdą kogoś innego. Ani Schetyna, ani Petru nie mają na to wpływu. Sami z siebie nie mają takiej mocy politycznej, która czyniłaby ich przywództwo kluczowe dla Platformy czy Nowoczesnej.

Rozmawiał Tomasz Karpowicz


Czemu nikt już nie lubi Grzegorza Schetyny? O kłopotach lidera PO pisze Jan Rokita w najnowszym numerze tygodnika „wSieci”. Przeczytaj koniecznie!

Kup nasze pismo w kiosku lub skorzystaj z bardzo wygodnej formy e - wydania dostępnej na: http://www.wsieci.pl/e-wydanie.html.

« poprzednia strona
12

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.