Program rządowej pomocy dla rodzin dopiero się zaczyna, ale są jego pierwsze efekty: Polacy kupują więcej sprzętu AGD i częściej odwiedzają centra handlowe - informuje „Rzeczpospolita”.
Pieniądze z programu Rodzina 500 plus spowodowały ożywienie handlu. W maju sprzedaż sprzętu AGD skoczyła aż o 11 proc. W tym samym miesiącu wzrosła też liczba klientów w centrach handlowych: było ich aż o 13 proc. więcej niż w kwietniu. To dane wynikające z raportu Związku Pracodawców AGD CECED.
Od początku roku sprzedaż rośnie, ale w kwietniu i maju wyraźnie mocniej niż wcześniej. Mamy nadzieje, że to nie jest tylko chwilowy efekt
— dodaje członek zarządu jednego z czołowych sprzedawców elektroniki w Polsce.
Sieci handlowe coraz częściej promocje adresują właśnie do rodzin, z myślą o nich obniżając ceny zarówno podstawowych produktów, jak i tych kupowanych na specjalne okazje. To okazuje się skuteczne - bowiem bardzo dobre wyniki płyną też z centrów handlowych.
Z badania FootFall Indeks Polska wynika, że w maju zanotowano największy wzrost liczby klientów w tym roku. (…) Wyniki wzrosły o ponad 13 proc. w porównaniu z kwietniem. A porównanie roczne dało ponad 7-proc. wzrost
— czytamy.
Efektem 500+, o którym informuje „Rzeczpospolita” są również coraz lepsze nastroje wśród konsumentów.
Rośnie odsetek konsumentów, zdaniem których w kolejnych 12 miesiącach ich perspektywy na rynku pracy będą dobre lub wspaniałe
— czytamy w raporcie firmy Nielsen.
Dobre sygnały płyną także z rynków odzieży, salonów jubilerskich i meblowych. Z badania IBRiS dla „Rz” wynika, że 59 proc. Polaków dobrze ocenia program Rodzina 500 plus, krytykuje go zaś 37 proc. ankietowanych.
lw, PAP, Rzeczpospolita
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/296518-pierwsze-efekty-500-ozywiony-rynek-wieksze-zyski-i-wzrost-sprzedazy-w-wielu-branzach-sprawdz-szczegoly