Jestem bardzo ciekawy na co rząd PO wydał 2 miliony złotych na siedmiotygodniową akcję promocji internetu w 2015 r.
Dlatego też napisałem interpelację poselską skierowaną do Pani Minister Cyfryzacji Anny Streżyńskiej w sprawie projektu pn. „Opracowanie strategii i koncepcji kampanii społecznej oraz produkcja i realizacja elementów kampanii społecznej mającej na celu propagowanie idei korzystania z Internetu w życiu codziennym” zleconego przez dawne Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w 2015 r.
Szanowna Pani Minister,
Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji zamieszczono w ostatnim czasie wykaz umów zawartych z podmiotami zewnętrznymi w latach 2011-2015.
Wśród nich pod pozycją nr 132 znalazł się projekt pod nazwą: „Opracowanie strategii i koncepcji kampanii społecznej oraz produkcja i realizacja elementów kampanii społecznej mającej na celu propagowanie idei korzystania z Internetu w życiu codziennym”.
Zawarta umowa opiewa na kwotę 1 987 769,79 złotych, a była realizowana w okresie od 28 września 2015r. do 15 listopada 2015r. Tym samym objęła okres 7 tygodni. Średnio jeden tydzień realizacji projektu wyceniono więc na kwotę 283 967,11 złotych.
Zakres wykorzystania Internetu w naszym społeczeństwie od wielu lat, także ze względu na powszechność wykorzystania go jako narzędzia o różnorakim zastosowaniu w życiu codziennym samoistnie rośnie w sposób gwałtowny. Szczególnie jeśli chodzi o jego wykorzystanie do usług komunikacyjnych, bankowych, informacyjnych. Wiedza o możliwościach wykorzystania go jako narzędzia także upowszechnia się samoistnie.
W związku z powyższym proszę uprzejmie o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jakie elementy złożyły się na strategię i koncepcję tej kampanii społecznej?
2. Okres trwania umowy obejmował 7 tygodni, a jej kwota sięgnęła blisko 2 mln złotych. W związku z tak krótkim, jak na kampanię społeczną czasem trwania realizacji projektu w stosunku do całości jego kosztów, proszę o informację ile osób było do niej zaangażowanych po stronie przyjmującego zlecenie?
3. Do jakich podmiotów i z jakich powodów została ona skierowana?
4. Jakie elementy kampanii zostały „wyprodukowane i zrealizowane” w jej toku?
5. Jaka jest efektywność zrealizowanej kampanii? Czy w opisie celów założonych do realizacji w przedmiotowej kampanii uwzględniono cele krótko i długoterminowe? Jak je opisano i jaki czasokres przyjęto dla ich zaobserwowania?
6. Jak ministerstwo ocenia stopień efektywności kampanii w stosunku do jej kosztu?
Z wyrazami szacunku
/-/ Jerzy Polaczek
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/280600-platforma-obywatelska-wydala-2-miliony-zlotych-w-siedem-tygodni-na-promocje-internetu-interpelacja