PiS postuluje reformę mediów publicznych. Bubula: "Warto uspołecznić i zdekolonizować to, co w okresie 25 lat zostało Polakom zabrane"

Fot. YouTube
Fot. YouTube

Zmiany w strukturach organizacyjnych mediów publicznych, ich programach i finansach zawierają propozycje reformy mediów przedstawione podczas panelu poświęconego kulturze i mediom w trakcie konwencji programowej PiS i ugrupowań z nim współpracujących.

Posłanka Barbara Bubula mówiła w sobotę, że proponowana reforma, zawierająca się w ośmiu punktach, dotyczyć ma także m.in. prawa prasowego i przepisów antymonopolowych.

Przebieg kampanii wyborczej i wybór naszego prezydenta pokazał, że stworzyliśmy własne, nowe sposoby komunikowania się, które to zwycięstwo umożliwiły. Jestem głęboko przekonana, że celem mądrej polityki naszego obozu politycznego powinno być to, aby to medialne przebudzenie, które obserwujemy, wzmocnić (…). Warto uspołecznić i zdekolonizować to, co w okresie 25 lat zostało w dziedzinie środków przekazu Polakom zabrane

— powiedziała Bubula.

Jak zapowiedziała, „pierwsza i najważniejsza sprawa - to zasadnicza reforma mediów narodowych, które nazywane są mediami publicznymi”.

Obecne spółki Skarbu Państwa chcemy przekształcić w instytucje kultury lub instytucje wyższej użyteczności publicznej, aby odejść od tego koszmarnego modelu spółki prawa handlowego, który wymusza działania jedynie komercyjne. Zarządy tych mediów będą jednoosobowe, a prezesów wybierze się spośród autorytetów świata kultury i mediów

— mówiła posłanka.

Telewizja Polska i Polskie radio będą w co najmniej w 75 proc. finansowane ze środków publicznych i zapewnimy im środki w wysokości co najmniej 1 promila PKB, co wynosi ok. 1,5 mld zł. Taki poziom finansowania pozwoli na znaczne ograniczenie emisji reklam w TVP

— stwierdziła.

Jak zapowiedziała, program nowych mediów publicznych zostanie określony „według realnych potrzeb publicznych”; ustalona zostanie liczba godzin produkcji programów dla dzieci, filmów animowanych, dokumentalnych, seriali historycznych, spektakli teatru TV, transmisji koncertów, publicystyki i in.

Zdjęcie z mediów publicznych „komercyjnej klątwy” doprowadzi do zwiększenia liczby godzin programu poświęconego kulturze wysokiej, edukacji historycznej i pogłębionej debacie publicznej - oceniła.

123
następna strona »

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.