PiS mocno w górę, PO dramatycznie w dół. W Sejmie tylko trzy ugrupowania. Zobacz wyniki najnowszego sondażu!

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. TVN 24/wpolityce.pl
fot. TVN 24/wpolityce.pl

Gdyby wybory parlamentarne odbyły się w czerwcu, najwięcej głosów otrzymałoby Prawo i Sprawiedliwość z Solidarną Polską i Polską Razem (43 proc.) - wynika z badania preferencji partyjnych przeprowadzonego przez pracownię GfK. W Sejmie znalazłyby się tylko 3 ugrupowania.

Z sondażu wynika, że na PO chce głosować 29 proc. respondentów, a na ugrupowanie Pawła Kukiza nieco ponad 15 proc.

*W porównaniu z majowym badaniem GfK, notowania PiS, Solidarnej Polski i Polski Razem wzrosły o 7 punktów proc. - do 43 proc.

Spadek o 11 punktów proc. zanotowała natomiast Platforma Obywatelska. W czerwcu na PO głosować chce 29 proc. wyborców.

Ugrupowanie Pawła Kukiza weszłoby do Sejmu z wynikiem 15,1 proc.

Poza parlamentem znalazłyby się: Polskie Stronnictwo Ludowe (3 proc., spadek o 3 punkty proc.), Sojusz Lewicy Demokratycznej (3 proc., spadek o 1 punkt proc.), NowoczesnaPL Ryszarda Petru (2 proc., pierwszy raz ujęta w badaniu), Korwin (2 proc., spadek o 2 punkty proc.), Twój Ruch (0,3 proc., wynik bez zmian), Krajowa Partia Emerytów i Rencistów (0,2 proc.), Ruch Narodowy z Unią Polityki Realnej (0,1 proc.), Partia Kobiet (0,1 proc.), Stronnictwo Demokratyczne (0,1 proc.).

Inna partię” wskazało 2 proc. respondentów.

Prognozowana frekwencja to 64 proc. 28 proc respondentów na pytanie czy wezmą udział w wyborach odpowiedziało zdecydowanie tak; a 36 proc. raczej tak. 6 proc. Polaków nie jest pewnych udziału w wyborach. Badanie zachowań i preferencji wyborczych jest prowadzone przez Instytut GfK Polonia od 2005 roku na potrzeby partii politycznych, organizacji społecznych, administracji publicznej i rządowej.

Badanie przeprowadzono w dniach 11-14 czerwca 2015 r. metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów. W badaniu wzięło udział 1020 pełnoletnich Polaków wylosowanych z bazy PESEL.

ansa/TVN24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych