Kandydaci przejmują telewizję. Media publiczne rozpoczynają emisję spotów wyborczych pretendentów do fotela prezydenckiego

fot. YouTube
fot. YouTube

Od soboty 11 kandydatów na prezydenta będzie bezpłatnie prezentować swoje spoty wyborcze w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu. W sumie będzie to 25 godzin emisji audycji wyborczych w telewizji i 35 godzin w radiu.

Telewizja Polska będzie publikować audycje wyborcze kandydatów na prezydenta w TVP1 i TVP2 (po 10 godz.) w dwóch pasmach: rano i po południu; a w TVP Polonia (5 godz.) dodatkowo także wieczorem.

Pierwszy blok nieodpłatnych audycji wyborczych ma rozpocząć się w sobotę o godz. 6.10 w TVP1; w Dwójce o godz. 6.30. Bloki audycji będą trwały od 10 do 30 min., a w TVP Polonia - 10 min. - poinformowało biuro prasowe TVP. W zależności od czasu trwania poszczególnych bloków w Jedynce każdy z komitetów wyborczych będzie mógł wyemitować spot trwający od 57 sek. do 2 min. 43 sek., w Dwójce – od 55 sek. do 2 min. 44 sek., a w kanale satelitarnym TVP Polonia – 55 sek. - informuje biuro prasowe TVP.

Z informacji biura prasowego TVP wynika, że wszystkie komitety wyborcze dostarczyły materiały na sobotnią emisję.

Polskie Radio będzie emitować audycje wyborcze w radiowych: Jedynce, Dwójce, Trójce, Czwórce i w programie dla zagranicy w dwóch pasmach: rano i wieczorem. Audycje będą emitowane codziennie - w zależności od programu - w blokach nie krótszych niż 18 lub 8 minut w godz. od 6.05 do 10, a także od godz. 22.05 do godz. 23.

Rzecznik prasowy Polskiego Radia Radosław Kazimierski poinformował, że wszystkie komitety wyborcze dostarczyły potrzebne materiały.

Ws. kolejności emisji spotów przez poszczególne komitety wyborcze w TVP i Polskim Radiu odbyło się losowanie. Emisja spotów trwa do północy w piątek, 8 maja - wtedy rozpoczyna się cisza wyborcza. Wybory prezydenckie odbędą się 10 maja.

Startuje w nich 11 kandydatów: ubiegający się o reelekcję Bronisław Komorowski (z poparciem PO), Andrzej Duda (PiS), Magdalena Ogórek (z poparciem SLD), Adam Jarubas (PSL), lider Twojego Ruchu Janusz Palikot, Janusz Korwin-Mikke (ugrupowanie KORWiN), muzyk Paweł Kukiz, Jacek Wilk (Kongres Nowej Prawicy), Marian Kowalski (Ruch Narodowy), Paweł Tanajno (Demokracja Bezpośrednia) oraz reżyser Grzegorz Braun.

Obowiązek emisji bezpłatnych spotów nakłada na publiczne media Kodeks wyborczy; określa, że łączny czas rozpowszechniania audycji wyborczych to 25 godzin w Telewizji Polskiej, w tym do 5 godz. w TVP Polonia i 35 godzin w Polskim Radiu, w tym do 5 godzin w programie przeznaczonym dla zagranicy.

ŁS / PAP

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.