Barbara Fedyszak-Radziejowska stwierdza, że pytanie, które rozpoczyna dyskusję o wyborach na urząd Prezydenta dotyczy tego, co sądzimy o kampanii wyborczej.
Jest w nim ukryta oferta odniesienia się do haseł, „wydarzeń medialnych” czy tak poważnych manipulacji politycznych, jak uderzenie w SKOK-i czy konferencja NPW
— zauważa socjolog.
Barbara Fedyszak-Radziejowska podkreśla, że nawet problemy Polski, jak chociażby wejście do strefy euro, stają się medialnym eventem. A to prowadzi do wyboru najlepszej firmy PR-owskiej a nie prezydenta RP i jego programu.
Oceniamy biegłość propagandową kampanii i kandydatów, tak jak medialnych celebrytów. A przecież nie wybieramy laureata Wiktorów 2015
— podkreśla.
Autorka zaznacza, że najmocniejszym filarem kampanii Andrzeja Dudy jest właśnie Andrzej Duda, a „najsłabszym w kampanii urzędującego prezydenta jest Bronisław Komorowski”. To spowoduje, że przed pierwszą turą zapewne nie dojdzie do debaty.
A niezależne media dyskutujące o „kampanii” potulnie się z tym pogodzą
— tłumaczy.
Gazeta Polska Codziennie/ es
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/239373-dr-fedyszak-radziejowska-najmocniejszym-filarem-kampanii-andrzeja-dudy-jest-andrzej-duda