Popłoch w otoczeniu Komorowskiego. Szefowa służb prasowych KPRP zarzuca Andrzejowi Dudzie plagiat!

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. PAP/Bartłomiej Zborowski
Fot. PAP/Bartłomiej Zborowski

Trudno nie nazwać plagiatem tego, co mówi kandydat PiS na prezydenta - tak szefowa służb prasowych KPRP Joanna Trzaska-Wieczorek odniosła się do zaprezentowanej w sobotę przez Andrzeja Dudę umowy programowej, opartej na filarach „rodzina, praca, bezpieczeństwo i dialog”.

Prezydent od prawie 5 lat realizuje program, którego filarami są rodzina, konkurencyjna gospodarka, bezpieczeństwo militarne i dialog. Rodzina, konkurencyjna gospodarka i bezpieczeństwo militarne to elementy „wzoru na niepodległość Polski”, o których prezydent mówił publicznie w wystąpieniu na Święto Niepodległości. Mówił też o tym w orędziu do Zgromadzenia Narodowego 4 czerwca 2014 r. Było to całkiem niedawno i Polacy o tych filarach pamiętają

— zauważyła.

Trzaska-Wieczorek dodała, że prezydencka kancelaria co pół roku wydaje raporty z działalności głowy państwa i poprzez działania w obszarach rodziny, pracy, bezpieczeństwa i dialogu prezydent realizuje swój program dla Polski.

Dlatego trudno nie nazwać plagiatem tego, co dziś mówi kandydat PiS. Nie ma tu innego słowa, które bardziej precyzyjnie oddawałoby zachowanie kandydata

— powiedziała. W opinii Trzaski-Wieczorek „tego typu powszechnie piętnowana praktyka nie przystoi osobie aspirującej do urzędu prezydenta”.

Rodzina, praca, bezpieczeństwo i dialog to cztery filary umowy programowej, jaką zaprezentował w sobotę kandydat PiS na prezydenta Andrzej Duda.

To jest moja filozofia odbudowy Rzeczypospolitej Polskiej, naprawy naszego kraju

— mówił Duda.

W umowie programowej Duda proponuje m.in. cofnięcie reformy emerytalnej podnoszącej wiek emerytalny do 67 lat, likwidację NFZ, powstanie przy prezydencie ciał doradczych: narodowej rady rozwoju i rady przedsiębiorczości, a także powrót do 8-letniej szkoły podstawowej i 4-letniego liceum.

AM/PAP

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych