Ten słynny superbubel Pendolino, słynne cacko pana ministra Nowaka, to największy skandal w dziejach kolei
— stwierdził na antenie Radia Maryja senator Stanisław Kogut, kolejarz, działacz związkowy i solidarnościowy.
Jak się okazuje, do osławionego Pendolino musimy dopłacić prawie 300 mln zł, ponieważ dotacja z Unii Europejskiej okazała się mniejsza. Wszystko przez to, że Pendolino pojedzie z prędkością na całej długości a jedynie na niewielkich odcinkach. Senator Kogut potwierdził, że UE obniżyła środki z funduszu spójności nawet o 70 mln euro. Przypomniał też, że spółka Intercity zaciągnęła kredyt w wysokości 1,5 mld złotych.
Po co kupować ten słynny bubel, jak polskie zakłady produkują elektrowozy, które jeżdżą 200 km/h a także produkują wagony dostosowane do prędkości 200 km/h. Rozłożyło się polski przemysł kolejowy, a promuje się bubel włoski. Kto jest za to odpowiedzialny? Rząd liberalno-chłopski. PLS, Platforma, bo przecież oni się tym sukcesem chwalili. Sądzę, że za to zostaną kiedyś surowo rozliczeni
— mówił Stanisław Kogut, przypominając że ktoś musi dopłacić Włochom do kosztów produkcji.
Przecież to Pendolino to jest produkt z lat 60. Przecież nie ma pudła wychylnego i jeżeli na odcinkach niektórych będzie jechał 20 km/h to po co to słynne Pendolino? Ja bym cały ten rząd odwołał za ten bubel. Odwołałbym wszystkich – od prezesów kolei. Te decyzje padały na szczeblach rządowych
— podkreślił Stanisław Kogut, wskazując że ktoś powinien za to gorzko odpowiedzieć, bo przecież spłacać będzie musiało Intercity.
Zdecydowanie oszukano UE, oszukano społeczeństwo polskie. Ale jeżeli ludzie nie doceniają wartości danego słowa, wyśmiewają się z kolejarzy katolików, z tego że to są ludzie naprawdę wierzący, mający oparcie w Dekalogu… Najbardziej oszukani zostali polscy kolejarze i polskie społeczeństwo
— dodał, podkreślając że nikt Polsce tych należności, ponad 300 mln zł nie umorzy.
Co jest na dzień dzisiejszy polskie? Wszystko sprywatyzowali, rozszarpali jak sępy. Padaj polskie górnictwo. Przedwczoraj też była mowa o ustawie dotyczącej polskiego górnictwa, z której jasno wynika, że dwie potężne firmy tylko lobbują, a nasze małe firmy padają i będą kopalnie padać. A ministrowie rządu przychodzą i z uśmiechem na twarzy lansują ten projekt ustawy. Senatorowie PO i PLS lekką ręką to popierają. Polska nie ma już polskiej gospodarki, nie ma polskiego narodowego przemysłu. Gdyby tacy wielcy ludzie, jak Kwiatkowski wstali z grobu, złapali by się za głowę widząc, co zrobiono z polską gospodarką. Inni potrafią bronić narodowego charakteru swoich państw
— mówił senator, wskazując choćby na postawę Niemiec w swoich interesach.
Tyle krzywdy, ile ukochanej Ojczyźnie zrobiła koalicja rządząca przez siedem lat, to w dziejach Polski takie rzeczy nie miały miejsca. Bo wszyscy premierzy patrzyli na dobro Rzeczpospolitej.
mall / Radio Maryja
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/222846-kogut-slynny-superbubel-pendolino-to-najwiekszy-skandal-w-dziejach-kolei
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.