Uwaga! MSZ szykuje spoty, które mają zachęcić Polaków do udziału w wyborach do PE. "Zmień Polskę i... Europę"?

MSZ przygotował spoty oraz ulotki informacyjne zachęcające do udziału w wyborach do PE. Planowana jest także emisja spotu promującego Polskę w mediach zagranicznych w związku z przypadającymi w tym roku rocznicami, m.in. 10 lat Polski w UE oraz 25 lecia wolności.

Jak wynika z komunikatu MSZ przesłanego PAP, w czwartek z udziałem ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego odbyło się posiedzenie Rady Promocji Polski.

Tematem spotkania była m.in. kampania, która ma zachęcić Polaków we wszystkich krajach europejskich do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jak podaje resort spraw zagranicznych, była także mowa o przypadających w tym roku rocznicach - 10 lat w UE, 15 lat w NATO i 25-lecia polskiej transformacji ustrojowej.

Jak czytamy w komunikacie Sikorski podczas posiedzenia podkreślił, że „rok 2014 stwarza wiele okazji do wzmocnienia pozytywnego wizerunku Polski w świecie, a zbliżające się wybory do Parlamentu Europejskiego są szansą na pokazanie aktywnej roli Polaków jako obywateli UE”.

Z kolei wiceminister Katarzyna Kacperczyk powiedziała, że kampania wizerunkowa dotycząca rocznic przypadających w tym roku, zakłada dwa elementy: emisję spotu promującego Polskę w mediach zagranicznych, a także działania PR w mediach społecznościowych.

MSZ poinformowało, że w czasie spotkania Tomasz Szeratics, dyrektor Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej przedstawił „gotowe projekty przygotowane z myślą o wyborach do PE”. To m.in. spoty zachęcające do udziału w wyborach do europarlamentu, ulotki informacyjne, a także indywidualne projekty polskich placówek dyplomatycznych.

Frekwencja w wyborach do PE wpływa na wizerunek Polski za granicą. Chcemy dotrzeć do opinii publicznej poprzez szereg drobnych działań

— zaznaczył Szeratics.

Na posiedzeniu Rady Promocji Polski prezydent Łodzi Hanna Zdanowska przedstawiła także kandydaturę Łodzi do organizacji Międzynarodowej Wystawy EXPO w 2022 roku.

Polacy udowodnili, że niemożliwe nie istnieje. Jesteśmy świetnymi gospodarzami wydarzeń, które przyciągają uwagę całego świata. Ostatnie ćwierćwiecze i szereg okrągłych rocznic może być ważnym kryterium wyboru miejsca wystawy. Do tej pory targi nie odbywały się w tej części Europy

— podkreśliła Zdanowska.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocji Polski. Jest organem doradczym premiera.

lw, PAP

—————————————————————————————-

Sprawdź nasze najnowsze oferty promocyjne na książki!

Szczegóły promocji wSklepiku.pl!

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.