Chociaż wakacje rozpoczęły się dopiero pod koniec czerwca, cały miniony miesiąc był fatalny dla Telewizji Polskiej. TVP pod wodzą Juliusza Brauna zanotowała spektakularny spadek oglądalności.

Widzów straciły czołowe kanały: Jedynka, Dwójka, a także TVP Info. I chociaż telewizja publiczna wciąż pozostaje liderem wszystkich widzów, tak w grupie osób między 16 a 49 rokiem życia większą popularnością cieszy się TVN i Polsat.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udział TVP w rynku zmniejszył się aż o 6,27 pkt proc. w porównaniu do czerwca zeszłego roku i wyniósł zaledwie 12,66 proc.

Natomiast z czwartego na drugie miejsce awansowała telewizja TVN, której wynik wzrósł z 11,54 proc. do 12,17 proc. Trzecie miejsce przypadło Polsatowi, który – podobnie jak TVP - zanotował spadek udziału, ale tylko o 0,71 pkt. proc. (do 11,47 proc.).

Na zadowalającą liczbę widzów nie może liczyć wyłącznie Jedynka. Spory spadek, wynoszący aż 5,18 pkt. proc. zanotował również kanał TVP2. Dwójka miała w czerwcu już tylko 8,59 proc. udziału.

Włodarzy TVP powinno również martwić, że we wspomnianej wcześniej grupie komercyjnej 16-49 Jedynka zajmuje dopiero 3.  pozycję. Jej udział w rynku zmalał aż o 7,87 pkt. proc. do zaledwie 8,97 proc. Spadek zanotowała również – czwarta w tym zestawieniu - Dwójka (z 7,42 proc., do 5,07 pkt. proc.).

Z przedstawionych wyników jednoznacznie wynika, że jedyną mocną stroną TVP są transmisje ważnych dla Polaków wydarzeń, jak mecz piłkarski czy popularny festiwal. Oferta programowa samej telewizji publicznej nie jest w stanie przyciągnąć nowego widza, który coraz częściej wybiera stacje komercyjne.

Prezes Juliusz Braun nie może również śmielej patrzeć na widownię, która jeszcze nie kwalifikuje się do grupy wiekowej 16-49. Operacje z „Dobranocką” nie przyniosą mu popularności…

AM/wirtualnemedia.pl