„Kreatywne” Cam Media: PKP ujawnia kontrakty ze spółką znajomych Nowaka. Firma chwalona za elastyczność...

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. PAP/Tomasz Waszczuk
fot. PAP/Tomasz Waszczuk

Szefowie PKP S.A. postanowili ułatwić zadanie agentom CBA, którzy sprawdzają przetargi z udziałem Cam Media. Na internetowej stronie przewoźnika ukazało się oświadczenie o współpracy kolei - jak najbardziej owocnej -  z firmą znajomych ministra transportu Sławomira Nowaka.


CZYTAJ WIĘCEJ: Ekskluzywne zabawy Sławomira Nowaka, czyli jak minister wizytuje drogie kluby i kto pożycza mu zegarki

 

Spółka Cammedia do tej pory terminowo wywiązywała się z powierzonych jej zadań, cechując się elastycznością i profesjonalnym podejściem do wykonywania swoich obowiązków

– zachwala szefostwo PKP.

Jak wynika z oświadczenia, Cam Media jest jedną z trzech agencji, z którymi PKP S.A. zawarło umowę na świadczenie usług marketingowych dla projektu Twoja Kolej.

Wartość umowy ramowej to 700 tys. zł. – do tej pory nie została jeszcze podpisana żadna umowa wykonawcza w ramach umowy ramowej

– zawile wyłuszcza przewoźnik.

PKP nie określa jasno czy trzy agencje w sumie mają dostać 700 tys. zł, czy też jest to wartość kontraktu każdej firmy z osobna. Z innego fragmentu oświadczenia wynika, że chodzi raczej o ten drugi wariant.

Budżet marketingowy 7 największych spółek Grupy PKP w 2012 roku wyniósł ponad 40 mln zł. Wydatki na usługi świadczone przez Cammedia stanowiły zatem nieco ponad 1 proc. wszystkich wydatków

– widnieje w oświadczeniu.

Co zdecydowało o wyniku postępowania?

W przetargu głównymi kryteriami wyboru były kreatywność i cena (waga w postępowaniu – po 50 proc.). CamMedia zdobyło trzeci wynik punktowy w postępowaniu przetargowym

– informuje PKP.

Jest też o tym na co pójdą pieniądze państwowego przewoźnika:

W ramach umowy ramowej realizowane będą usługi marketingowe, mające na celu informowanie o postępach i wdrażaniu programu Twoja Kolej – zmian proklienckich na kolei. Celem umowy zawartej z trzema agencjami, które zdobyły największą liczbę punktów w przetargu, jest przygotowanie kampanii informacyjnych promujących te rozwiązania.

To jeszcze nie wszystko. Okazuje się, że Intellisoft, spółka zależna Cam Media, świadczy usługi związane z … zagrożeniem strajkowym.

Dodatkowo PKP S.A. w 2013 roku zawarło umowę o wartości 34,4 tys. zł brutto ze spółką zależną Cammedia – Intellisoft na stworzenie i hosting serwisu „wczasiestrajku.pl”. Ze względu na krótki okres między powzięciem informacji na temat strajku a samą datą strajku postępowanie na wybór firmy przeprowadzono w trybie wyboru „z wolnej ręki”, zapytanie ofertowe zostało wysłane do dwóch podmiotów. Umowa była zawarta na okres trzech miesięcy, od połowy stycznia. W związku z zagrożeniem strajkowym Intellisoft obecnie świadczy usługi hostingu serwisu wczasiestrajku.pl na rzecz PKP SA do lipca 2013 roku

– czytamy w oświadczeniu.

 

CZYTAJ TEŻ: Prześwietlanie firmy znajomych Nowaka: CBA sprawdza rządowe przetargi, w których startowała CAM Media

JUB

 

Poniżej oświadczenie w całości:

Oświadczenie o współpracy Grupy PKP z Cam Media S.A. w związku z publikacją tygodnika WPROST z dnia 3 czerwca br. „Dlaczego piszemy o Cam Media”.

PKP S.A. 15 kwietnia br., zawarło umowę na świadczenie usług marketingowych dla projektu Twoja Kolej z trzema agencjami: CamMedia, BBGA i People’s Group. Umowa jest wynikiem postępowania w przetargu nieograniczonym, ogłoszonym publicznie (informacje na temat postępowania i kryteriów wyboru znajdują się na stronie internetowej pod adresem: http://www.pkp.pl/sites/default/files/Zawiadomienie%20o%20wyniku%20przet...).

Umowa z wybranymi agencjami obowiązuje od kwietnia 2013 roku do końca września 2013. Wartość umowy ramowej to 700 tys. zł. – do tej pory nie została jeszcze podpisana żadna umowa wykonawcza w ramach umowy ramowej.

W w/w przetargu nieograniczonym udział wzięło 7 podmiotów. Wyboru dokonała komisja złożona z pracowników Departamentu Marketingu i Departamentu Inwestycji PKP SA, którzy złożyli oświadczenia o braku powiązań z firmami biorącymi udział w przetargu.

W przetargu głównymi kryteriami wyboru były kreatywność i cena (waga w postępowaniu – po 50 proc.). CamMedia zdobyło trzeci wynik punktowy w postępowaniu przetargowym.

W ramach umowy ramowej realizowane będą usługi marketingowe, mające na celu informowanie o postępach i wdrażaniu programu Twoja Kolej – zmian proklienckich na kolei. Celem umowy zawartej z trzema agencjami, które zdobyły największą liczbę punktów w przetargu, jest przygotowanie kampanii informacyjnych promujących te rozwiązania. Wybór jednej z trzech agencji, z którymi PKP S.A. podpisało umowę ramową na zrealizowanie konkretnego zamówienia będzie odbywał się na takich samych zasadach – do trzech agencji zostanie wysłany brief i na podstawie przesłanych ofert (waga poszczególnych kryteriów identyczna jak przy wyborze agencji do umowy ramowej) nastąpi wybór konkretnego zleceniobiorcy.

W 2013 r. planowane są znaczące zmiany w zakresie poprawy czystości i bezpieczeństwa na dworcach i w pociągach, budowane są nowe kanały komunikacji z klientem (m.in. rzecznik praw klienta) oraz propasażerskie rozwiązania: elastyczne taryfy w PKP IC, zmiany w zarządzaniu kolejkami do kas, mobilni informatorzy. Wiosną 2013 roku została utworzona funkcja menadżera dworca oraz biura obsługi klienta na najważniejszych dworcach w Polsce. W planie jest wdrożenie kolejnych ponad 200 inicjatyw, których realizacja będzie wspierana kampanią informacyjną, przy użyciu różnorodnych technik marketingowych, zapewniających dotarcie do 250 mln klientów Grupy PKP. Program Twoja Kolej zakłada przeprowadzenie największych zmian w Grupie PKP SA, mających wpływ na kształt całej kolei w Polsce.

Działania marketingowe tego typu są standardem w przypadku tak szeroko zakrojonych programów jak Twoja Kolej, zaplanowanych na okres kilku lat (Twoja Kolej to program na lata 2013-2015). PKP S.A. korzysta z najlepszych praktyk rynkowych, jednocześnie stosując bardzo rygorystyczne zasady wyboru podmiotów zewnętrznych do realizowania zadań związanych z realizacją programu, w tym działań marketingowych.

Dodatkowo PKP S.A. w 2013 roku zawarło umowę o wartości 34,4 tys. zł brutto ze spółką zależną Cammedia – Intellisoft na stworzenie i hosting serwisu „wczasiestrajku.pl”. Ze względu na krótki okres między powzięciem informacji na temat strajku a samą datą strajku postępowanie na wybór firmy przeprowadzono w trybie wyboru „z wolnej ręki”, zapytanie ofertowe zostało wysłane do dwóch podmiotów. Umowa była zawarta na okres trzech miesięcy, od połowy stycznia. W związku z zagrożeniem strajkowym Intellisoft obecnie świadczy usługi hostingu serwisu wczasiestrajku.pl na rzecz PKP SA do lipca 2013 roku.

Spółka Cammedia jest jedną z wielu firm z jakimi współpracuje PKP S.A. i spółki zależne, zamawiając szeroko pojęte usługi marketingowe. Zamawianie u zewnętrznych firm usług marketingowych jest powszechną praktyką stosowaną przez firmy z sektora publicznego i prywatnego, które działają na wolnym rynku w warunkach walki konkurencyjnej.

Spółka Cammedia do tej pory terminowo wywiązywała się z powierzonych jej zadań, cechując się elastycznością i profesjonalnym podejściem do wykonywania swoich obowiązków.

Budżet marketingowy 7 największych spółek Grupy PKP w 2012 roku wyniósł ponad 40 mln zł. Wydatki na usługi świadczone przez Cammedia stanowiły zatem nieco ponad 1 proc. wszystkich wydatków.

Dodatkowo, PKP Intercity informuje, że w ubiegłym tygodniu, 28 maja br., odbyła się konferencja prasowa dot. pociągów kategorii EIC Premium, podczas której Zarząd PKP Intercity reprezentowany przez Janusza Malinowskiego, Prezesa Spółki omówił szczegółowo wygląd oraz rozwiązania zastosowane w składach zespołowych produkcji Alstom. W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 gości, w tym przedstawiciele mediów, instytucji (m.in. Urzędu Transportu Kolejowego, Centrum Unijnych Projektów Transportowych) oraz osoby zaangażowane w realizację projektu po stronie PKP Intercity oraz Alstom.

W trakcie spotkania wyświetlono film pokazujący wnętrza oraz malaturę pociągu, zaprezentowaliśmy fotele oraz makietę centrum serwisowego. Uruchomiono także stronę internetową, na której dostępne są wszystkie informacje o nowym taborze: www.eicpremium.intercity.pl. Intencją Zarządu PKP Intercity było jak najszersze dotarcie z informacjami o projekcie do różnych grup interesariuszy Spółki: klientów, mediów, liderów opinii. Termin konferencji został ustalony ze znacznym wyprzedzeniem i wynikał z przyjętego przez PKP Intercity planu komunikacji pociągów kat. EIC Premium.

Konferencja, która odbyła się 28 maja to pierwsze z szeregu wydarzeń zaplanowanych w ramach promocji pociągów kategorii EIC Premium wynikających ze strategii komunikacji PKP Intercity. Wszystkie działania są zgodne ze strategią Spółki realizowaną przez Zarząd.

Autor

Na chłodne dni... ciepłe e-booki w prezencie! Sprawdź subskrypcję Premium wPolityce.pl   Sieci Na chłodne dni... ciepłe e-booki w prezencie! Sprawdź subskrypcję Premium wPolityce.pl   Sieci Na chłodne dni... ciepłe e-booki w prezencie! Sprawdź subskrypcję Premium wPolityce.pl   Sieci

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych