Grupa Lotos w 2016 roku nie wydała ani złotówki na reklamy w stacji TVN i w należących do Grupy TVN kanałach tematycznych. Spółka ograniczyła też wydatki na reklamy w stacji Polsat, zwiększając wydatki na promocję na antenie kanałów tematycznych Polsatu, m.in. w Polsacie Sport i Polsacie Sport Extra, a także na drugim kanale informacyjnym tej firmy, czyli Polsat News 2.
Jak informują Wirtualne Media, pieniądze oszczędzone na reklamach w TVN miały trafić do Telewizji Polskiej. Grupa Lotos przeznaczyła więcej środków na promocję w stacjach należących do TVP.
Większe kwoty powędrowały m.in. do TVP Kultura, TVP Historia czy TVP Rozrywka. Pominięto za to kanał TVP ABC, który jeszcze w 2015 roku mógł liczyć na 161 205 zł na z reklam Lotosu. W 2016 kanał ten nie otrzymał ani złotówki. Lotos wydał też o 102 722 zł więcej na reklamy w TVP Sport.
Wydatki reklamowe koncernu na reklamy w TVP1 wzrosły w skali rok o 3 proc. ( z 4,98 do 5,13 mln zł), a w TVP2 - o 96,9 proc. (z 0,97 do 1,91 mln zł).
– czytamy na portalu WirtualneMedia.pl
Powody zmian w strategii reklamowej Grupy Lotos tłumaczy Mateusz Cabak z biura komunikacji Grupy Lotos.
W 2016 roku, z uwagi na rozgrywki Euro, Lotos prowadził działania wynikające ze sponsorowania reprezentacji Polski w piłce nożnej. Działania były prowadzone zarówno w TVP, jak i Polsacie, które transmitowały mecze Euro. Ograniczenie wydatków reklamowych w TVN wynikało m.in. z faktu, że stacja ta nie transmituje wydarzeń sportowych i nie było tam treści, którymi Lotos był zainteresowany
– tłumaczył.
Mly/wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/333655-grupa-lotos-ogranicza-wydatki-na-reklamy-w-tvn-i-polsacie-wieksze-pieniadze-dla-tvp