Polskie tygodniki opinii na początku roku odnotowały straty - jeśli chodzi o sprzedaż – wynika z najnowszych, styczniowych statystyk sprzedaży Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Liderem w styczniu br. był „Gość Niedzielny”, a jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Na czele spadków znalazł się „Wprost”.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2017 roku wyniosła 131 834 egz. Było to o 1,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Wiceliderem jest tygodnik „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,23 proc. do 118 554 egz. Na trzecim miejscu znalazł się „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 99 709 egz., po spadku o 15,47 proc.
Czwarte miejsce należy do tygodnia znalazł „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 276 egz., po spadku o 11,93 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 20,13 proc. do 49 779 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w styczniu br. wyniósł 29 241 egz. 8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który jako jedyny mógł pochwalić się wzrostem sprzedaży, wynoszącym 10,04 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 24 005 egz. Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 21 068 egz., czyli mniej o 37,78 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca ósmego na dziewiąte.
Na ostatnim miejscu uplasował się „Przegląd” z niewielką, nieco ponad dwuprocentową stratą, ale ze sprzedażą na poziomie ciut ponad 16 tys. egz.
ansa/wirtualne media
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/332321-styczniowy-ranking-tygodnikow-gosc-niedzielny-liderem-sprzedazy-w-sieci-na-czwartym-miejscu