W całym ub.r. Agora zanotowała wzrost przychodów o 0,8 proc. i 13,2 mln zł straty netto (wobec 15,3 mln zł zysku netto w 2015 roku). Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., a z reklam - o 21,6 proc.
W 2016 r. podjęliśmy wiele odważnych działań – zarówno w zakresie restrukturyzacji, jak i rozwoju naszych biznesów
—mówi Bartosz Hojka, prezes Agory.
Istotnie zmienia się również nasza działalność prasowa – restrukturyzujemy jej odsłonę tradycyjną, a jednocześnie inwestujemy w rozwój kompetencji cyfrowych, co już przynosi pozytywne efekty nie tylko w postaci blisko 100 tys. prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej”, ale również wzrostu przychodów ze sprzedaży reklam w czasopismach
—dodaje.
W segmencie prasowym Agora zanotowała spadek wpływów o 10,9 proc. do 267,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc. do 102,1 mln zł, a z reklam - o 21,6 proc. do 82,4 mln zł. W samym czwartym kwartale procentowy spadek wpływów ze sprzedaży był wyższy - 10,5 proc. Agora poniosła także spore koszta związane z licznymi zwolnieniami. W segmencie prasowym wyniosły one 5,8 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników w całym ub.r. zmalały w skali roku o 5,6 proc. do 110,3 mln zł, a w czwartym kwartale ub.r. - o 8,4 proc. do 27,2 mln zł.
Agora zaznacza, że na jej wyniki wpłynęły zdarzenia jednorazowe.
Negatywny wpływ na wynik operacyjny Grupy miały koszty rezerwy związane z procesem zwolnienia grupowego realizowanego w Agorze S.A., która obciążyła wynik operacyjny na poziomie EBIT kwotą 6,9 mln zł. Natomiast pozytywnie na wysokość wyniku operacyjnego Grupy wpłynęły zysk ze sprzedaży nieruchomości Spółki w Łodzi w wysokości 6,0 mln zł oraz ze sprzedaży udziałów w spółce zależnej Green Content. w wysokości 10,5 mln zł. Dodatkowo, warto zauważyć, że wynik netto Grupy został pomniejszony o 7,1 mln zł kosztów finansowych ze względu na odbywającą się standardowo, zgodnie z zasadami określonymi w polityce rachunkowości Grupy Agora, aktualizacją wyceny zobowiązań z tytułu opcji put przyznanych akcjonariuszom i udziałowcom niekontrolującym spółek zależnych
—podaje firma.
kk/Wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/327969-upadek-imperium-michnika-agora-na-minusie-132-mln-zl-straty-i-spadek-sprzedazy-gazety-wyborczej-o-62-proc