Tygodnik “wSieci” w wyjątkowy sposób obchodzi 4. urodziny pisma. 26 listopada 2012 roku ukazał się pierwszy numer nowego, opiniotwórczego tygodnika Fratrii. W tym roku, od poniedziałku 28 listopada pismo zyska odświeżony, przejrzysty i nowoczesny layout.
Zmiana wizualnej strony pisma jest tym razem znaczna i obejmuje layout stron, nawigację, czcionki, a także układ redakcyjny tygodnika. Także niektóre rubryki zostały zreformowane, inne zmieniły swoje miejsce. Projekt został przygotowany przez dyrektora artystycznego Grupy Medialnej Fratria Michała Korsuna oraz Macieja Burzykowskiego, a wdrożony przez dział graficzny kierowany przez Andrzeja Skwarczyńskiego.
Główna idea zmian to przejrzystość i elegancja. Dzięki rezygnacji z nadmiaru małych zdjęć i kolorowych ozdobników na pierwszy plan wychodzi słowo, ale jest tu też miejsce na wyeksponowanie dobrych fotografii i interesujących grafik
— podkreśla Michał Korsun.
Redaktor naczelny tygodnika “wSieci” Jacek Karnowski podkreśla, że redakcja pracowała nad zmianami ostrożnie.
Bardzo szanujemy naszych czytelników i ich przyzwyczajenia. Wierzymy, że wypracowana formuła pozwoli zachować to co najlepsze, a jednocześnie jest dużym krokiem naprzód
— mówi Karnowski.
Największy opiniotwórczy tygodnik konserwatywny zyskał teraz na czytelności, co z pewnością docenią ci, którzy z „wSieci” związani są od czterech lat. Pismo ugruntowało w tym czasie swoją pozycję w czołówce liderów segmentu rynku wydawniczego, a czytelnicy polubili wiele stałych elementów cotygodniowych spotkań na łamach. Te pozostały w piśmie, choć również zyskały nowy wygląd.
Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii odpowiedzialny za sprawy wydawnicze, podkreśla:
Zostawić to, co najlepsze, dodać to, co może uatrakcyjnić ten sam przekaz, zwiększyć przejrzystość prezentacji treści - to założenie nam przyświecało. Liczymy, że nowe oblicze “w Sieci” zyska uznanie czytelników, ale jesteśmy oczywiście otwarci na wszelkie uwagi i nie wykluczamy pewnej korekty w przyszłości.
Dzięki zmianom, w piśmie pojawią się też nowe formaty prezentacji treści reklamowych, oczekiwane przez reklamodawców i partnerów handlowych.
Tygodnik „wSieci” ukazuje się w każdy poniedziałek w cenie 5,90 zł. Średnia sprzedaż ogółem tygodnika we wrześniu 2016 wyniosła 70 442 egz.( wg. danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy). Obchodząca również w tym roku czwarte urodziny Grupa Medialna Fratria jest też wydawcą najchętniej kupowanego pisma historycznego – miesięcznika „wSieci Historii”, miesięcznika „Gazeta Bankowa” oraz portali wPolityce.pl i wGospodarce.pl.
Na zdjęciu czołówkowym: ostatnie prace nad nowym layoutem w redakcji tygodnika “w Sieci”. Fot. Julita Szewczyk/Fratria
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/317034-tygodnik-wsieci-prezentuje-nowy-layout-na-4-urodziny-pisma-glowna-idea-zmian-to-przejrzystosc-i-elegancja