Polskie bajki najlepsze? TVP ABC notuje największy wzrost oglądalności

Wyniki oglądalności dowodzą, że mimo bogatej oferty kanałów dla dzieci, polskie ABC jest faworytem młodych widzów.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 31,06 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 14. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,11 proc.

— donosi serwis WirtualneMedia.pl.

ABC to pierwszy powszechnie dostępny, polski i bezpłatny kanał tematyczny dla dzieci. To telewizja pełna interesujących, zabawnych i zawsze bezpiecznych programów, które rozbudzają ciekawość oraz wyobraźnię najmłodszych widzów.

W czerwcu 2016 roku z drugiego na pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową awansował Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do czerwca 2015 roku zwiększył się o 10,77 proc. i wyniósł 15,22 proc.

Na drugie miejsce spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,83 proc., po jednak wzroście o 4,22 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,12 proc. i wyniósł 9,67 proc. Z kolei czwarta lokata przypadła TVP2, której udział zmniejszył się o 13,55 proc. do 8,42 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 14,68 proc. do 5,81 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV Puls. Jego wynik udział wyniósł 4,74 proc. (przed rokiem było to 5,34 proc.). Dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,21 proc. udziału; do góry o 3,69 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 31,06 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 19. na 14. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,11 proc.

Z kolei najwięcej w maju br. straciła TVP Historia - było to 28,46 proc. do 0,93 proc. udziału. Stacja ta zajęła miejsce 20.

mall / wirtualnemedia.pl

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.