Po otrzymaniu odpowiedzi od przedsiębiorców UOKiK zdecyduje o dalszych działaniach wobec spółki. Jeżeli okaże się, że mogło dojść do stosowania praktyk niezgodnych z prawem Urząd może wszcząć postępowanie wyjaśniające, a następnie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub praktyk ograniczających konkurencję. Mogą one zakończyć się karą finansową w maksymalnej wysokości 10 proc. obrotu przedsiębiorcy w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Stwierdzając praktykę godzącą w słabszych uczestników rynku, UOKiK, może określić obowiązek usunięcia jej skutków w drodze rekompensaty publicznej, np. zwrócenia konsumentom części lub całości poniesionych kosztów.
Również w przypadku naruszenia konkurencji UOKiK może nakazać lub przyjąć zobowiązanie do podjęcia określonych działań. Tak było w przypadku decyzji w sprawie Cyfrowego Polsatu i transmisji z Mistrzostw Europy w 2008 r. Spółka uzależniała sprzedaż praw do publicznego odtwarzania rozgrywek od zakupu dekodera oraz usługi wsparcia technicznego. W toku postępowania Cyfrowy Polsat zobowiązał się m.in. do odkupienia dekoderów od tych przedsiębiorców, którzy będą tym zainteresowani, a także zwrotu kosztów usługi wsparcia technicznego.
Przypomnijmy, że wyłączne prawa do pokazywania Euro 2016 nabył Polsat, który tylko kilka spotkań odsprzedał TVP. Jak deklarowano, wszystkie można było obejrzeć jedynie w dwóch specjalnie uruchomionych z okazji mistrzostw kanałach. Dostęp do nich można było wykupić także w serwisie IPLA. Cena to 99 zł. Klienci zaczęli szybko narzekać na jakość transmisji.
ann/uokik.gov.pl
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Po otrzymaniu odpowiedzi od przedsiębiorców UOKiK zdecyduje o dalszych działaniach wobec spółki. Jeżeli okaże się, że mogło dojść do stosowania praktyk niezgodnych z prawem Urząd może wszcząć postępowanie wyjaśniające, a następnie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub praktyk ograniczających konkurencję. Mogą one zakończyć się karą finansową w maksymalnej wysokości 10 proc. obrotu przedsiębiorcy w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Stwierdzając praktykę godzącą w słabszych uczestników rynku, UOKiK, może określić obowiązek usunięcia jej skutków w drodze rekompensaty publicznej, np. zwrócenia konsumentom części lub całości poniesionych kosztów.
Również w przypadku naruszenia konkurencji UOKiK może nakazać lub przyjąć zobowiązanie do podjęcia określonych działań. Tak było w przypadku decyzji w sprawie Cyfrowego Polsatu i transmisji z Mistrzostw Europy w 2008 r. Spółka uzależniała sprzedaż praw do publicznego odtwarzania rozgrywek od zakupu dekodera oraz usługi wsparcia technicznego. W toku postępowania Cyfrowy Polsat zobowiązał się m.in. do odkupienia dekoderów od tych przedsiębiorców, którzy będą tym zainteresowani, a także zwrotu kosztów usługi wsparcia technicznego.
Przypomnijmy, że wyłączne prawa do pokazywania Euro 2016 nabył Polsat, który tylko kilka spotkań odsprzedał TVP. Jak deklarowano, wszystkie można było obejrzeć jedynie w dwóch specjalnie uruchomionych z okazji mistrzostw kanałach. Dostęp do nich można było wykupić także w serwisie IPLA. Cena to 99 zł. Klienci zaczęli szybko narzekać na jakość transmisji.
ann/uokik.gov.pl
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/297740-uokik-po-stronie-telewidzow-zada-wyjasnien-od-cyfrowego-polsatu-w-sprawie-transmisji-euro-2016?strona=2