UOKiK po stronie telewidzów. Żąda wyjaśnień od Cyfrowego Polsatu w sprawie transmisji Euro 2016

fot.PAP/EPA
fot.PAP/EPA

Po otrzymaniu odpowiedzi od przedsiębiorców UOKiK zdecyduje o dalszych działaniach wobec spółki. Jeżeli okaże się, że mogło dojść do stosowania praktyk niezgodnych z prawem Urząd może wszcząć postępowanie wyjaśniające, a następnie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub praktyk ograniczających konkurencję. Mogą one zakończyć się karą finansową w maksymalnej wysokości 10 proc. obrotu przedsiębiorcy w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Stwierdzając praktykę godzącą w słabszych uczestników rynku, UOKiK, może określić obowiązek usunięcia jej skutków w drodze rekompensaty publicznej, np. zwrócenia konsumentom części lub całości poniesionych kosztów.

Również w przypadku naruszenia konkurencji UOKiK może nakazać lub przyjąć zobowiązanie do podjęcia określonych działań. Tak było w przypadku decyzji w sprawie Cyfrowego Polsatu i transmisji z Mistrzostw Europy w 2008 r. Spółka uzależniała sprzedaż praw do publicznego odtwarzania rozgrywek od zakupu dekodera oraz usługi wsparcia technicznego. W toku postępowania Cyfrowy Polsat zobowiązał się m.in. do odkupienia dekoderów od tych przedsiębiorców, którzy będą tym zainteresowani, a także zwrotu kosztów usługi wsparcia technicznego.

Przypomnijmy, że wyłączne prawa do pokazywania Euro 2016 nabył Polsat, który tylko kilka spotkań odsprzedał TVP. Jak deklarowano, wszystkie można było obejrzeć jedynie w dwóch specjalnie uruchomionych z okazji mistrzostw kanałach. Dostęp do nich można było wykupić także w serwisie IPLA. Cena to 99 zł. Klienci zaczęli szybko narzekać na jakość transmisji.

ann/uokik.gov.pl

« poprzednia strona
12

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych