Branżowy serwis WirtualneMedia.pl opisuje ranking oglądalności stacji telewizyjnych przygotowany przez firmę Nielsen.
Spółka, wokół której metodologii pojawiło się wiele kontrowersji, odnotowała bardzo wyraźny spadek telewizji TVN, której udział w rynku spadł w znaczący sposób, co kosztowało stację z Wiertniczej spadek z 1 na 3 miejsce, jeśli chodzi o oglądalność. Nowym liderem został Polsat, tuż za nim uplasowała się TVP 1. Czwarte miejsce w rankingu zajęła TVP 2.
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,76 proc. do 40,25 proc
— czytamy.
W tych samych badaniach odnotowano również oglądalność serwisów informacyjnych głównych stacji telewizyjnych.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 29 maja obejrzało 3,06 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,46 mln widzów (emisja 27 maja)
— czytamy.
lw, wirtualnemedia.pl
W zestawie taniej! Polecamy „wSklepiku.pl” pakiet 2 książek: „Pożegnanie z salonem”. W kolekcji: „Alfabet Salonu” - Krzysztof Feusette oraz „Resortowe dzieci. Media”(tom 1) - Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/294733-nielsen-wielki-spadek-tvn-wiadomosci-wyprzedzily-fakty-o-ponad-pol-miliona-widzow