Czy członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, z przewodniczącym Janem Dworakiem na czele, widzą w telewizji i słyszą w radiu to samo co wszyscy Polacy?! Czy może kosmici podmieniają im przekaz?
„Polsat News” i programy TVP najlepiej realizowały kryteria misji publicznej, relacjonując kampanię prezydencką; Telewizja Trwam zrealizowała je w najmniejszym stopniu – wierzyć się nie chce, ale KRRiT zupełnie na poważnie podaje taką wiadomość!
Zgodnie z komunikatem, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji analizowała kampanię wyborczą w programach telewizyjnych i radiowych, emitowanych w dniach 24 kwietnia - 8 maja oraz 11 maja - 22 maja. W części poświęconej telewizji Rada przyglądała się głównym wydaniom serwisów informacyjnych Telewizji Polskiej, TVN-u, Polsat-u, TV Trwam. Badania stacji radiowych objęły Programy 1, 3 i 4 Polskiego Radia oraz Radio Zet, RMF FM, Radio Maryja i TOK FM. Badano również czas ekspozycji poszczególnych kandydatów.
W przypadku stacji telewizyjnych, KRRiT brała rzekomo pod uwagę przede wszystkim spełnianie kryteriów misji publicznej w materiałach poświęconych kampanii - obligatoryjnych dla Telewizji Polskiej i „mile widzianych” wśród nadawców komercyjnych. Rada miała ponoć kierować się takimi kryteriami jak: pluralizm, bezstronność, wyważenie i jakość warsztatowa.
Efekt jest zdumiewający, choć w przypadku KRRiT w obecnym składzie nic już nie powinno dziwić.
Kryteria misji publicznej najlepiej realizowały, podobnie jak w poprzednich kampaniach, Polsat News, TVP1 i TVP Info, a w dalszej kolejności TVN24 i TVP2; a w drugiej turze (…) Polsat News, TVP 1 i TVN 24, w dalszej kolejności TVP Info i TVP2. W najmniejszym stopniu kryteria te zrealizowała Telewizja Trwam, co jest konsekwencją braku pluralizmu i wyraźnie pozytywnego stosunku dziennikarzy do przedstawicieli tylko jednej partii
— czytamy komunikacie KRRiT.
KRRiT stwierdziła również, że różnice między czasem ekspozycji Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego w obu turach wyborów były minimalne. W pierwszej turze Andrzej Duda był obecny 30 minut w serwisach informacyjnych i 2 godziny i 23 minuty w audycjach publicystycznych, podczas gdy Bronisław Komorowski odpowiednio: 33 minuty i 1 godz. 51 minut. W II turze czas ten wynosił odpowiednio: 1 godz. i 53 minuty w serwisach informacyjnych i 2 godz. 27 minut w publicystycznych dla Andrzeja Dudy, oraz 2 godz. 4 minuty i 2 godz. 36 minut dla Bronisława Komorowskiego.
Czytaj dalej na następnej stronie
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Czy członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, z przewodniczącym Janem Dworakiem na czele, widzą w telewizji i słyszą w radiu to samo co wszyscy Polacy?! Czy może kosmici podmieniają im przekaz?
„Polsat News” i programy TVP najlepiej realizowały kryteria misji publicznej, relacjonując kampanię prezydencką; Telewizja Trwam zrealizowała je w najmniejszym stopniu – wierzyć się nie chce, ale KRRiT zupełnie na poważnie podaje taką wiadomość!
Zgodnie z komunikatem, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji analizowała kampanię wyborczą w programach telewizyjnych i radiowych, emitowanych w dniach 24 kwietnia - 8 maja oraz 11 maja - 22 maja. W części poświęconej telewizji Rada przyglądała się głównym wydaniom serwisów informacyjnych Telewizji Polskiej, TVN-u, Polsat-u, TV Trwam. Badania stacji radiowych objęły Programy 1, 3 i 4 Polskiego Radia oraz Radio Zet, RMF FM, Radio Maryja i TOK FM. Badano również czas ekspozycji poszczególnych kandydatów.
W przypadku stacji telewizyjnych, KRRiT brała rzekomo pod uwagę przede wszystkim spełnianie kryteriów misji publicznej w materiałach poświęconych kampanii - obligatoryjnych dla Telewizji Polskiej i „mile widzianych” wśród nadawców komercyjnych. Rada miała ponoć kierować się takimi kryteriami jak: pluralizm, bezstronność, wyważenie i jakość warsztatowa.
Efekt jest zdumiewający, choć w przypadku KRRiT w obecnym składzie nic już nie powinno dziwić.
Kryteria misji publicznej najlepiej realizowały, podobnie jak w poprzednich kampaniach, Polsat News, TVP1 i TVP Info, a w dalszej kolejności TVN24 i TVP2; a w drugiej turze (…) Polsat News, TVP 1 i TVN 24, w dalszej kolejności TVP Info i TVP2. W najmniejszym stopniu kryteria te zrealizowała Telewizja Trwam, co jest konsekwencją braku pluralizmu i wyraźnie pozytywnego stosunku dziennikarzy do przedstawicieli tylko jednej partii
— czytamy komunikacie KRRiT.
KRRiT stwierdziła również, że różnice między czasem ekspozycji Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego w obu turach wyborów były minimalne. W pierwszej turze Andrzej Duda był obecny 30 minut w serwisach informacyjnych i 2 godziny i 23 minuty w audycjach publicystycznych, podczas gdy Bronisław Komorowski odpowiednio: 33 minuty i 1 godz. 51 minut. W II turze czas ten wynosił odpowiednio: 1 godz. i 53 minuty w serwisach informacyjnych i 2 godz. 27 minut w publicystycznych dla Andrzeja Dudy, oraz 2 godz. 4 minuty i 2 godz. 36 minut dla Bronisława Komorowskiego.
Czytaj dalej na następnej stronie
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/265774-jak-im-to-wyszlo-krrit-uznala-tvp-za-najbardziej-bezstronna-stacje-w-kampanii-prezydenckiej-nie-widzieli-tadli-i-lisa