Kłopoty Krzysztofa Ziemca z powodu... zdjęcia z Andrzejem Dudą. Prezes TVP: "Taka niefrasobliwość nie mieści się w moim systemie wartości"

fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Prowadzący „Wiadomości” TVP, Krzysztof Ziemiec ma nieprzyjemności z powodu zdjęcia, które zamieścił na swoim profilu na Twitterze. Dlaczego? W tle fotografii jest Andrzej Duda.

Wspomniane zdjęcie zrobione jest w studiu TVP. Widać na nim Ziemca, który w żartobliwy sposób wykonuje taki sam gest jak widoczny na planszy nowy prezydent Rzeczypospolitej. Zdjęcie zostało zrobione w dzień zaprzysiężenia nowego prezydenta Polski. Ziemiec prowadził specjalny program z okazji uroczystości inauguracji prezydentury.

Taka sytuacja. Zaaranżowane przez realizatora w studiu TVP w przerwie uroczystości

Wpis Ziemca wywołał lawinę komentarzy innych użytkowników popularnego portalu. Kilku internautów zaatakowało dziennikarza TVP, zarzucając mu brak obiektywizmu i sugerując, że w innym kraju straciłby przez to pracę. Sam zainteresowany odniósł się już do sprawy:

Sądziłem, że ludzie podejdą do niego z humorem. Odpisywałem zresztą komentującym, żeby potraktowali sprawę z przymrużeniem oka, lecz nie na wiele się to zdało. Teraz mam nauczkę. Nie wiem, co mnie podkusiło, żeby wrzucać to zdjęcie na Twittera. Nigdy nie zrobiłem nawet selfie

— mówi Ziemiec.

Jak donosi strona Press.pl, Prezes TVP Janusz Daszczyński poprosił Ziemca o wyjaśnienia w tej sprawie.

Nic nie mam przeciwko żartobliwym zdjęciom dziennikarzy. Jednak dopóki znajdują się one w domowych albumach, są tylko, a może aż, pamiątką dla potomności. Natomiast autorska publikacja takiego żartu, nawet spontaniczna i nieprzemyślana, może prowokować pytanie o bezstronność dziennikarza telewizji publicznej. Taka niefrasobliwość nie mieści się w moim systemie wartości

— mówi prezes TVP.

fot. Twitter
fot. Twitter

mly/press.pl

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.