Polacy śledzili przebieg wyborów w TVP. Wieczór wyborczy w Jedynce obejrzało 5,4 mln widzów

fot. TVP Info
fot. TVP Info

Ponad 5,4 mln widzów oglądało w niedzielę 10 maja „Wieczór wyborczy” w Telewizji Polskiej. Jak informuje TVP ” transmisja była realizowana w niezwykle nowoczesny sposób, m.in. z użyciem kamery z drona, w specjalnie zbudowanym na tę okazję Centrum Wyborczym” przed siedzibą TVP na Woronicza.

Transmisja w telewizyjnej Jedynce przyciągnęła średnio aż 4 mln 366 tys. osób, czyli 25,92 proc. całej widowni. W szczytowym momencie o godz. 21.08 TVP1 zgromadziła przed telewizorami rekordowe 4 mln 815 tys. osób. W niedzielę większą widownię miał tylko serial „Ranczo” (5 mln 544 tys. osób).

Równoczesną transmisję w TVP Info obejrzało 910 tys. (udziały 5,38 proc.). Zainteresowanie wynikami kandydatów na prezydenta w kanale informacyjnym TVP przez cały wieczór utrzymywało się na wysokim poziomie. Średnia widownia TVP Info w tym czasie wyniosła 932 tys. osób, przy udziałach 10,21 proc. W szczytowym momencie, ok. godz. 22.20, TVP INFO przyciągnęła 1 mln 575 tys. osób.

„Wieczór wyborczy” był transmitowany także w TVP Polonia. Widownia wyniosła 163 tys. osób przy udziałach na poziomie 1 proc.

Widownia „Wieczoru wyborczego” w TVP Info była zdecydowanie największa spośród wszystkich programów wyborczych emitowanych w kanałach informacyjnych w Polsce. „Czas decyzji” w TVN24 obejrzało zaledwie 731 tys. osób (udziały 6,45 proc.), a w TVN24 Biznes i Świat 73 tys. (udziały 0,64 proc.). Natomiast program „Polska wybiera” w Polsacie News zainteresował 261 tys. widzów, przy udziałach 2,01 proc., zaś w Polsacie News 2 – 48 tys. (udziały 0,39 proc.).

W niedzielę Jedynka była stacją pierwszego wyboru – średnie udziały 13,4 proc., a TVP Info liderem wśród kanałów informacyjnych – średnie udziały 4,5 proc.

ansa/TVP Info

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych