Skowroński w imieniu SDP :”Żądamy rozwiązania KRRiT. Żądamy dymisji Juliusza Brauna, TVP nie spełnia misji określonej w ustawie”

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. YouTube
fot. YouTube

W sumie aż 36 uchwał dotyczących mediów publicznych przyjęto podczas nadzwyczajnego zjazdu delegatów SDP.

Na jaką jedną z najważniejszych prezes SPD Krzysztof Skowroński w rozmowie z Radiem Wnet wskazał uchwałę numer 21.

Stwierdzamy, że dzisiaj media publicznie nie spełniają swoje ustawowej misji. W szczególności nie ukazują rzetelnie całej różnorodności zjawisk w kraju i za granicą. Nie sprzyjają swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli. Nie umożliwiają obywatelom i organizacjom uczestniczenia w życiu publicznym przez reprezentowanie zróżnicowanych poglądów i stanowisk

— czytamy w dokumencie.

Ponadto to najwyższe ciało w Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich uchwaliło, iż należy rozwiązać Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Organizacja mediów w Polsce po tych 26 latach jest nie do przyjęcia

— zwracał uwagę szef SDP, podkreślając, że ta uchwała ma rangę konstytucyjną, gdyż do rozwiązania KRRiT wymagane jest posiadanie 2/3 większości głosów w Sejmie.

Po drugie należy przekształcić Telewizję Publiczną ze spółki akcyjnej skarbu państwa  w instytucję pożytku publicznego

— zwracał uwagę Skowroński.

Jak wyjaśniał zabiegi te mają doprowadzić do tego aby media publiczne mogły funkcjonować w normalny sposób, nawet bez reklam.

W jednej z uchwał domagamy się również dymisji prezesa TVP Juliusza Brauna, który doprowadził do tego, że telewizja nie wypełnia tych wszystkich zadań, które ma wypełniać

— mówił.

Zdaniem Skowrońskiego, poprzez działania Brauna, Telewizja Publiczna stała się „budynkiem bez treści”.

Obawiamy się, że to się skończy jakąś prywatyzacją

— stwierdził.

Zjazd SDP domaga się także „repolonizacji mediów w Polsce.

To czysta patologia, iż większość mediów regionalnych w Polsce jest w ręku jednego niemieckiego wydawcy

— podkreślił.

Wyb. ŁS / radiownet.pl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych