Na świecie przybywa miliarderów. Najwięcej jest ich w Europie

fot. FreeImages
fot. FreeImages

Liczba światowych miliarderów osiągnęła rekordowy poziom w tym roku. Do grona osób posiadających ponad miliard dolarów dołączyło 155 nowych członków - wynika z opublikowanych w środę badań. Świat liczy już 2 325 ultrabogaczy, o 7 proc. więcej niż rok temu.

Badania te przeprowadził szwajcarski bank UBS wraz z singapurskim ośrodkiem badawczym Wealth-X.

Łączny majątek miliarderów wzrósł wraz z ich liczbą o 12 proc. i przekroczył 7 bln 300 mld dolarów.

Aby ukazać skalę tej kwoty, autorzy badania wskazali, że przewyższa ona łączną kapitalizację wszystkich spółek objętych głównym wskaźnikiem nowojorskiej giełdy - Dow Jones Industrial Average.

Największa liczba nowych miliarderów pochodzi z Azji, w tym 33 z Chin.

Za to największą koncentracją ultrabogaczy cieszy się Europa, z której pochodzi 775 miliarderów. Ich liczba wzrosła tylko o 1,23 proc. w ciągu roku, ale wartość ich majątków zwiększyła się o 12 proc, osiągając łącznie 2 bln 375 mld dolarów.

Stary kontynent zdetronizował w tym roku Amerykę Północną, pierwszą rok temu pod względem wielkości łącznego majątku swoich miliarderów.

Nadal na pierwszym miejscu w rankingu krajów pozostają Stany Zjednoczone, które mają 571 miliarderów, na drugim miejscu - Chiny z 190 miliarderami i Wielka Brytania ze 130.

Według badania UBS i Wealth-X średni wiek miliarderów, wśród których więcej jest mężczyzn niż kobiet, to 63 lata. Statystyki wskazują również, że 5 proc. ultrabogaczy dysponuje fortuną przekraczająca 10 mld dolarów.

Według autorów opracowania 35 proc. tego bogactwa koncentruje się w 20 wielkich miastach, z których na czele klasyfikacji są Nowy Jork, Moskwa, i Hongkong.

Na czwartym miejscu plasuje się Londyn z 72 miliarderami, Paryż zaś, z 33 miliarderami, zajmuje dziewiąte miejsce.

lap/PAP

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.