Nagrodę za scenariusz będący adaptacją otrzymał Andrzej Bart za scenariusz słuchowiska „Fabryka muchołapek” według własnej powieści. Pisarz podkreśla, że opowieść o Chaimie Rumkowskim, szefie łódzkiego getta, „chodziła za nim” od dziecka.
Nagrodę im. Janusza Hajduna za realizację akustyczną pięciu słuchowisk zgłoszonych do konkursu, otrzymał Andrzej Brzoska. W tym roku zrealizował on: „Zwierzęcą zajadłość” Stanisława Barańczaka w reżyserii Tomasza Mana, „Tam, gdzie rosną poziomki” Ingmara Bergmana w reżyserii Mariusza Malca, „Nie jestem wielbłądem” Marcina Trońskiego w jego reżyserii, „Panny z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reżyserii Dariusza Błaszczyka i „Ten jeden moment przed świtem” Tomasza Macieja Trojanowskiego w reżyserii Waldemara Modestowicza. Andrzej Brzoska podkreśla, że to były bardzo różnorodne słuchowiska.
Jury za najlepszą rolę męską uznało kreację Stanisława Brudnego grającego Śmierć w słuchowisku „Ten jeden moment przed świtem” Tomasza Macieja Trojanowskiego. Aktor podkreśla, że nietypowo potraktował te rolę.
Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą współczesności otrzymał Marcin Troński – autor i reżyser słuchowiska „Nie jestem wielbłądem”. To opowieść o aktorze filmowym, teatralnym i radiowym Andrzeju Szalawskim. Niemal przez całe swoje zawodowe życie nosił piętno, którym historia naznaczyła go w czasie II Wojny Światowej. Autorem i reżyserem słuchowiska jest aktor Marcin Troński, który przywołuje nowe nieznane fakty z życia swojego ojczyma.
Po raz drugi na festiwalu odbył się także konkurs słuchowisk dla dzieci i młodzieży, w którym rywalizowało osiem utworów. Nagrodę otrzymało słuchowisko „Labirynt” Grzegorza Kasdepke w reżyserii Waldemara Modestowicza.
Wcześniej wręczone zostały Wielkie Nagrody Festiwalu Dwa Teatry za wybitne kreacje aktorskie w Teatrze Polskiego Radia i Teatrze Telewizji. W tym roku otrzymali je Ewa Dałkowska i Olgierd Łukaszewicz.
Ewa Dałkowska zagrała w dziesiątkach słuchowisk, programach poetyckich i kabaretowych, w sumie to około 250 nagrań. Aktorka, dziękując za nagrodę, wyraziła nadzieję, że będzie ona inspiracją do dalszej pracy.
Olgierd Łukaszewicz przez cale lata był filarem radiowego teatru poezji oraz znakomitym interpretatorem prozy powieściowej. Stworzył dziesiątki ról w słuchowiskach Teatru Polskiego Radia, zarówno w repertuarze klasycznym, jak i współczesnym. Aktor podkreślał, że w teatrze telewizyjnym potrzebni są prawdziwi artyści – niezależnie od poglądów.
ems/Polskie Radio
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Nagrodę za scenariusz będący adaptacją otrzymał Andrzej Bart za scenariusz słuchowiska „Fabryka muchołapek” według własnej powieści. Pisarz podkreśla, że opowieść o Chaimie Rumkowskim, szefie łódzkiego getta, „chodziła za nim” od dziecka.
Nagrodę im. Janusza Hajduna za realizację akustyczną pięciu słuchowisk zgłoszonych do konkursu, otrzymał Andrzej Brzoska. W tym roku zrealizował on: „Zwierzęcą zajadłość” Stanisława Barańczaka w reżyserii Tomasza Mana, „Tam, gdzie rosną poziomki” Ingmara Bergmana w reżyserii Mariusza Malca, „Nie jestem wielbłądem” Marcina Trońskiego w jego reżyserii, „Panny z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reżyserii Dariusza Błaszczyka i „Ten jeden moment przed świtem” Tomasza Macieja Trojanowskiego w reżyserii Waldemara Modestowicza. Andrzej Brzoska podkreśla, że to były bardzo różnorodne słuchowiska.
Jury za najlepszą rolę męską uznało kreację Stanisława Brudnego grającego Śmierć w słuchowisku „Ten jeden moment przed świtem” Tomasza Macieja Trojanowskiego. Aktor podkreśla, że nietypowo potraktował te rolę.
Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą współczesności otrzymał Marcin Troński – autor i reżyser słuchowiska „Nie jestem wielbłądem”. To opowieść o aktorze filmowym, teatralnym i radiowym Andrzeju Szalawskim. Niemal przez całe swoje zawodowe życie nosił piętno, którym historia naznaczyła go w czasie II Wojny Światowej. Autorem i reżyserem słuchowiska jest aktor Marcin Troński, który przywołuje nowe nieznane fakty z życia swojego ojczyma.
Po raz drugi na festiwalu odbył się także konkurs słuchowisk dla dzieci i młodzieży, w którym rywalizowało osiem utworów. Nagrodę otrzymało słuchowisko „Labirynt” Grzegorza Kasdepke w reżyserii Waldemara Modestowicza.
Wcześniej wręczone zostały Wielkie Nagrody Festiwalu Dwa Teatry za wybitne kreacje aktorskie w Teatrze Polskiego Radia i Teatrze Telewizji. W tym roku otrzymali je Ewa Dałkowska i Olgierd Łukaszewicz.
Ewa Dałkowska zagrała w dziesiątkach słuchowisk, programach poetyckich i kabaretowych, w sumie to około 250 nagrań. Aktorka, dziękując za nagrodę, wyraziła nadzieję, że będzie ona inspiracją do dalszej pracy.
Olgierd Łukaszewicz przez cale lata był filarem radiowego teatru poezji oraz znakomitym interpretatorem prozy powieściowej. Stworzył dziesiątki ról w słuchowiskach Teatru Polskiego Radia, zarówno w repertuarze klasycznym, jak i współczesnym. Aktor podkreślał, że w teatrze telewizyjnym potrzebni są prawdziwi artyści – niezależnie od poglądów.
ems/Polskie Radio
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/345445-znamy-laureatow-festiwalu-dwa-teatry-sopot-2017-w-konkursie-wzielo-udzial-26-realizacji-radiowych-oraz-13-telewizyjnych?strona=2