Ujęcia z kilku europejskich krajów, kilkuset aktorów i statystów oraz papież Franciszek - tak w wielkim skrócie prezentuje się spot promujący Światowe Dni Młodzieży w Krakowie.
7 tys. kilometrów, 4 kraje Europy, setki kilogramów nowoczesnego sprzętu, kilkuset młodych ludzi, 20-osobowa ekipa filmowa i… dwóch papieży. Tak w liczbach można podsumować spot promocyjny, który ma zachęcić młodzież na całym świecie do udziału w Światowych Dniach Młodzieży w Krakowie w 2016 r.
Fabuła spotu oprócz promocji ŚDM, Krakowa oraz Małopolski, niesie w sobie również biblijne nawiązanie do rybaka, który wyrusza na „połów dusz”. Samochód Papieża to symboliczna „Barka Miłosierdzia”, na której pokładzie znajdzie się miejsce dla każdego (nie ma żadnych ograniczeń), i która w 2016 roku zakotwiczy w Małopolsce w „porcie Kraków”
—czytamy na stronie krakow2016.com.
W krótkim filmie wystąpili między innymi żandarmi watykańscy. Ujęcia kręcono w Paryżu, Rzymie, Barcelonie i Watykanie i na Rynku Głównym w Krakowie. W spocie pokazani są młodzi ludzie, którzy w drodze do Krakowa jadą od miasta do miasta.
Podkład muzyczny spotu stanowi angielska wersja hymnu ŚDM2016 „Błogosławieni miłosierni”.
Film w najbliższych dniach zostanie oficjalnie zaprezentowany papieżowi Franciszkowi. Nagranie zostanie przekazane komitetom ŚDM w różnych krajach, które będą mogły go emitować w lokalnych mediach.
ann/krakow2016.com
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kosciol/268052-juz-jest-film-promujacy-swiatowe-dni-mlodziezy-w-krakowie-zobacz-wideo