Instytut Pamięci Narodowej wystosował apel do Polmosu, który w reklamie wódki wykorzystał zdjęcie zabitego przez ZOMO opozycjonisty. Uczcie się o „Solidarności” - pisze Biuro Edukacji Publicznej IPN i przesyła producentowi listę lektur.
Czytaj więcej: Oświadczenie w sprawie skandalicznego marketingu wódki Żytnia
W związku ze skandaliczna reklamą wódki „Żytnia”, jaka zamieściliście Państwo w serwisach internetowych pozwolę sobie wyrazić oburzenie z powodu wykorzystania zdjęcia dokumentującego wyjątkowo dramatyczny moment najnowszej historii Polski
— pisze Kamila Sachnowska, zastępca Dyrektora Biura Edukacji Publicznej IPN, w liście do Polmosu w Bielsku-Białej.
Ponieważ w przeprosinach wyraziliście Państwo przekonanie, że jest to efektem Państwa – a również, jak sądzę, agencji reklamowej, z usług której korzystacie – całkowitej niewiedzy historycznej, dotyczącej polskiego Sierpnia 1980, pozwalam sobie przesłać materiały, które pozwolą Państwu zrozumieć, ze charakter pomyłki wykracza poza zwykły błąd, jaki po prostu może się przytrafić każdemu
— podkreśla Sachnowska.
Dlatego zachęcam do skorzystania z materiałów zamieszczonych na naszych stronach. Na portalu edukacyjnym IPN pamiec.pl uruchomiliśmy specjalne okno SIERPIEŃ 1980, gdzie można znaleźć szereg materiałów, pozwalających uzupełnić brakującą wiedzę
— kończy zastępca Dyrektora Biura Edukacji Publicznej IPN.
Pod listem zamieszczony jest spis materiałów, który ma uzupełnić brakującą wiedzę pracowników Polmosu. Czy producent odrobi zadanie, żeby w przyszłości ustrzec się tak haniebnych błędów?
Czytaj także: Zdjęcia z zabitym w 1982 r. w Lubinie górnikiem nie użyto do promocji wódki z głupoty, lecz z premedytacją
bzm
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/historia/262713-jest-reakcja-ipn-na-skandaliczna-reklame-wodki-uczcie-sie-o-solidarnosci