Trudny początek roku dla dużych sklepów. Te dane nie wyglądają optymistycznie -pisze portal gazeta.pl. Kończy się era hipermarketów w Polsce?
Poirtal pisze, że I kwartał 2017 roku okazał się trudny dla polskich super- i hipermarketów, gdyż w obu formatach spadła sprzedaż.
W I kw. 2017 r. sprzedaż w supermarketach spadła o 1,7 proc., choć w IV kw. 2016 wzrosła o 1,9 proc. To pierwszy kwartał od 2015 r., w którym spada sprzedaż supermarketów
— cytuje dane Nielsena za portalem Wiadomości Handlowe.
Natomiast w hipermarketach natomiast sprzedaż w I kwartale 2017 r. spadła aż o 3,8 proc.Portal twierdzi, że na problemach super- i hipermarketów korzystają przede wszystkim dyskonty, które systematycznie notują wzrost sprzedaży.
Dane są tym gorsze dla takich gigantów jak Tesco, Carrefour czy Auchan, że według danych Eurostatu sprzedaż detaliczna w Polsce we wszystkich formatach wzrosła o w marcu 6,4 proc. w porównaniu do ub. r. Z kolei w lutym sprzedaż wzrosła o 6,9 proc. r/r
—czytamy na portaku gazeta.pl.
Czy kiepskie wyniki wielkich sklepów przy dobrych wynikach całego rynku sugerują, że super- i hipermarkety w Polsce tracą na rzecz mniejszych formatów sklepów? Tę teorię zdają się potwierdzać dane Centrum Monitorowania Rynku
—podnoszą dziennikarze „Wyborczej”.
pc/gazeta.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/340863-wyborcza-rozdziera-szaty-hipermarkety-w-polsce-traca-na-rzecz-mniejszych-formatow-sklepow