Budując konsekwentnie markę PUŁAWY, chcemy pielęgnować polskość i podtrzymywać narodową tradycję. Jesteśmy firmą polską – pracujemy od pokoleń i dla pokoleń Polaków
— powiedział w rozmowie z zespołem wGospodarce.pl Michał Mulawa, rzecznik prasowy Grupy Azoty PUŁAWY.
Grupa Azoty PUŁAWY rozpoczęła właśnie program „Warto być Polakiem”. Może wydawać się, że to dość nietypowe przedsięwzięcie jak na firmę, która powinna być ukierunkowana typowo biznesowo.
Michał Mulawa: Budując konsekwentnie markę PUŁAWY, chcemy pielęgnować polskość i podtrzymywać narodową tradycję. Jesteśmy firmą polską – pracujemy od pokoleń i dla pokoleń Polaków. Czujemy się odpowiedzialni za naszą Ojczyznę i jest to dla nas powód do dumy. Kierując się taką filozofią, realizujemy program pod hasłem „Warto być Polakiem”, w ramach którego chcemy przypominać ważne wydarzenia z historii naszego kraju, pokazując, co jest w niej dobre i piękne, przywołując postacie bohaterów, którzy są godni naśladowania.
Zapytam zatem, dlaczego warto być Polakiem?
Dla mnie odpowiedź na to pytanie zawiera się w słowach śp. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego, który mówił: Warto być Polakiem. Warto, by naród polski i jego państwo - Rzeczpospolita - trwały w Europie. Te słowa są fundamentem, najgłębszą podstawą patriotyzmu, są także Waszym i moim drogowskazem. Zapobiec zmniejszaniu się liczebności naszego narodu, a więc dbać o rodzinę, o elementarne warunki jej rozwoju, dbać o oświatę, o to wszystko, co zapewnia wzrost – to polski obowiązek, a więc i mój obowiązek.
Jakie działania zostaną podjęte w ramach programu „Warto być Polakiem”?
Okazją do inauguracji jest Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych, który uczciliśmy koncertem patriotycznym „Warto być Polskiem”. Odbył się on w studiu muzycznym Polskiego Radia Lublin, a jego powtórkę będzie można zobaczyć 4 marca o godz. 20.30 na antenie TVP Lublin – do czego z całego serca zachęcam. Ponadto jesteśmy głównym partnerem projektu „Podziemna Armia powraca”, w ramach którego powstał portal internetowy poświęcony pamięci Żołnierzy Niezłomnych. Objęliśmy też patronatem szereg publikacji, przyczyniających się do popularyzacji wiedzy na temat działalności bohaterów powojennej Polski. Wciąż pozostajemy otwarci i gotowi wesprzeć ciekawe inicjatywy lokalne i ponadlokalne, celem których jest promowanie polskości i wartości patriotycznych.
Przedsięwzięcia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są mocno akcentowane w działalności Grupy Azoty PUŁAWY. Nie tylko te patriotyczne.
Tak, bo biznes to także odpowiedzialność – za ludzi, za otoczenie, za przyszłość. Jako firma stanowimy ważny element tzw. krajobrazu lokalnego. W przygotowywanym co roku Zintegrowanym Raporcie Rocznym pokazujemy nasz wpływ ekonomiczny, środowiskowy, biznesowy i czysto ludzki. Pokazujemy, jak dbamy o nasze produkty i ich odbiorców, jak wpływamy na środowisko i jak je chronimy, jakim jesteśmy pracodawcą i jakim płatnikiem podatków. To kompleksowe ujęcie funkcjonowania społecznego naszej firmy oraz całej Grupy Azoty.
Grupa Azoty PUŁAWY jest bez wątpienia jednym z najważniejszych w regionie mecenasów sportu. Wspiera też kulturę i służbę zdrowia.
Mamy jasno określoną politykę sponsoringową, w ramach której wspieramy przedsięwzięcia i inicjatywy lokalne. To ważny wyróżnik. Sponsorujemy przedsięwzięcia, z których nasz region może być dumny, z którymi mogą się utożsamiać nasi pracownicy, a także te, które są istotne z punktu widzenia naszego poczucia społecznej odpowiedzialności. Korzyścią jest w tym przypadku zaufanie społeczne oraz przywiązanie do naszej marki. W przypadku sponsoringu sportowego dodatkową korzyścią jest też obecność mediach, a wiadomo, że nic tak nie jednoczy Polaków jak sukcesy naszych sportowców. Budujemy w ten sposób dobre emocje wokół naszej spółki.
Rozmawiał zespół wGospodarce.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/330068-nasz-wywiad-michal-mulawa-grupa-azoty-pulawy-to-nie-tylko-biznes