Jak zaznaczył, wszelkie nowe inwestycje węglowe, jakich dokonuje nasz kraj, wiążą się ze zdecydowaną redukcją emisji CO2.
Zdajemy sobie sprawę, jaką łatkę nam przypięto, ale wystarczy popatrzyć, jaka jest ilość ton emisji CO2 na mieszkańca, żeby zobaczyć, że jest ona wyższa w Niemczech niż w Polsce
— wskazał wicepremier.
Jak przekonywał, polityka Polski obejmuje działania mające na celu zmniejszenie emisji CO2, a walka ze smogiem jest tylko dowodem na to twierdzenie. Przypomniał, że w rządzie opracowano koncepcje niskoemisyjnego transportu, który bardzo mocno przyczyni się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza i emisji CO2.
Nasza polityka jest oparta na węglu, ponieważ byliśmy tym krajem po II wojnie światowej, któremu przypadł w udziale węgiel (…) i traktujemy niektóre uwagi pod naszym adresem jako skrajnie niesprawiedliwe
— dodał wicepremier.
Polska od lat ma problemy z unijnymi celami klimatyczno-energetycznymi w związku ze specyfiką opartej na węglu gospodarki. Wdrażane przez UE prawodawstwo idzie w kierunku promowania energetyki odnawialnej przy jednoczesnym zwiększeniu kosztów dla „brudnej” energetyki, zwłaszcza tej opartej na węglu.
Szefczovicz mówił w środę, że jakość powietrza będzie ważnym czynnikiem w debacie, jaką UE będzie prowadzić na temat gospodarki niskowęglowej, czy planowanej przez KE propozycji dotyczącej transportu niskowęglowego.
Wiele miast w Europie ma gorsze wskaźniki zanieczyszczeń niż Pekin czy Delhi. Gdy odwiedzałem Polskę, wielu przedstawicieli przemysłu zwracało uwagę na fakt, że zanieczyszczenie powietrza w Polsce jest niezwykle niebezpieczne dla polskiego społeczeństwa
— podkreślił komisarz.
Z Brukseli Krzysztof Strzępka (PAP)/ems
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Jak zaznaczył, wszelkie nowe inwestycje węglowe, jakich dokonuje nasz kraj, wiążą się ze zdecydowaną redukcją emisji CO2.
Zdajemy sobie sprawę, jaką łatkę nam przypięto, ale wystarczy popatrzyć, jaka jest ilość ton emisji CO2 na mieszkańca, żeby zobaczyć, że jest ona wyższa w Niemczech niż w Polsce
— wskazał wicepremier.
Jak przekonywał, polityka Polski obejmuje działania mające na celu zmniejszenie emisji CO2, a walka ze smogiem jest tylko dowodem na to twierdzenie. Przypomniał, że w rządzie opracowano koncepcje niskoemisyjnego transportu, który bardzo mocno przyczyni się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza i emisji CO2.
Nasza polityka jest oparta na węglu, ponieważ byliśmy tym krajem po II wojnie światowej, któremu przypadł w udziale węgiel (…) i traktujemy niektóre uwagi pod naszym adresem jako skrajnie niesprawiedliwe
— dodał wicepremier.
Polska od lat ma problemy z unijnymi celami klimatyczno-energetycznymi w związku ze specyfiką opartej na węglu gospodarki. Wdrażane przez UE prawodawstwo idzie w kierunku promowania energetyki odnawialnej przy jednoczesnym zwiększeniu kosztów dla „brudnej” energetyki, zwłaszcza tej opartej na węglu.
Szefczovicz mówił w środę, że jakość powietrza będzie ważnym czynnikiem w debacie, jaką UE będzie prowadzić na temat gospodarki niskowęglowej, czy planowanej przez KE propozycji dotyczącej transportu niskowęglowego.
Wiele miast w Europie ma gorsze wskaźniki zanieczyszczeń niż Pekin czy Delhi. Gdy odwiedzałem Polskę, wielu przedstawicieli przemysłu zwracało uwagę na fakt, że zanieczyszczenie powietrza w Polsce jest niezwykle niebezpieczne dla polskiego społeczeństwa
— podkreślił komisarz.
Z Brukseli Krzysztof Strzępka (PAP)/ems
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/325827-morawiecki-polska-nie-potrzebuje-nacisku-ze-strony-ue-by-walczyc-ze-smogiem-i-zmniejszac-emisje-co2?strona=2