Ponadto, zgodnie z wyjaśnieniami MF, projekt uwzględnia wprowadzenie zmian wynikających z dyrektywy uchylającej dyrektywę w sprawie opodatkowania dochodów z oszczędności w formie wypłacanych odsetek oraz dyrektywy przewidującej automatyczną wymianę informacji w odniesieniu do interpretacji indywidualnych o wymiarze transgranicznym i porozumień w sprawach ustalenia cen transakcyjnych.
Mając na uwadze rozmiar i wszechstronność projektowanej regulacji, prace nad nią wymagają czasochłonnych analiz i procesu konsultacyjnego
—dodano.
Dyrektywa unijna z 2014 r. w sprawie wzajemnej pomocy w dziedzinie opodatkowania dochodu i kapitału ma na celu wzmocnienie współpracy administracyjnej między państwami UE, aby skuteczniej zwalczać uchylanie się od opodatkowania i oszustwa podatkowe.
Przepisy te rozszerzyły dyrektywę z 2011 r. w sprawie automatycznej wymiany informacji podatkowych. Mają pozwolić krajom UE lepiej oszacować podlegające opodatkowaniu dochody obywateli osiągane poza granicami kraju zamieszkania oraz zapobiegać sytuacjom, w których banki odmawiają wydania informacji, powołując się na tajemnicę bankową.
Jak poinformowała Komisja w komunikacie, państwa UE były zobowiązane do wdrożenia tych przepisów do 1 stycznia 2016 r. Polska do tej pory nie poinformowała KE o działaniach, jakie podjęła w celu pełnego wdrożenia dyrektywy do prawa krajowego.
W przypadku nieotrzymania zadowalającej odpowiedzi w ciągu dwóch miesięcy Komisja może skierować sprawę przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości UE
—poinformowała Komisja.
kk/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Ponadto, zgodnie z wyjaśnieniami MF, projekt uwzględnia wprowadzenie zmian wynikających z dyrektywy uchylającej dyrektywę w sprawie opodatkowania dochodów z oszczędności w formie wypłacanych odsetek oraz dyrektywy przewidującej automatyczną wymianę informacji w odniesieniu do interpretacji indywidualnych o wymiarze transgranicznym i porozumień w sprawach ustalenia cen transakcyjnych.
Mając na uwadze rozmiar i wszechstronność projektowanej regulacji, prace nad nią wymagają czasochłonnych analiz i procesu konsultacyjnego
—dodano.
Dyrektywa unijna z 2014 r. w sprawie wzajemnej pomocy w dziedzinie opodatkowania dochodu i kapitału ma na celu wzmocnienie współpracy administracyjnej między państwami UE, aby skuteczniej zwalczać uchylanie się od opodatkowania i oszustwa podatkowe.
Przepisy te rozszerzyły dyrektywę z 2011 r. w sprawie automatycznej wymiany informacji podatkowych. Mają pozwolić krajom UE lepiej oszacować podlegające opodatkowaniu dochody obywateli osiągane poza granicami kraju zamieszkania oraz zapobiegać sytuacjom, w których banki odmawiają wydania informacji, powołując się na tajemnicę bankową.
Jak poinformowała Komisja w komunikacie, państwa UE były zobowiązane do wdrożenia tych przepisów do 1 stycznia 2016 r. Polska do tej pory nie poinformowała KE o działaniach, jakie podjęła w celu pełnego wdrożenia dyrektywy do prawa krajowego.
W przypadku nieotrzymania zadowalającej odpowiedzi w ciągu dwóch miesięcy Komisja może skierować sprawę przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości UE
—poinformowała Komisja.
kk/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/310293-ke-upomina-polske-ws-informacji-podatkowych-ministerstwo-finansow-projekt-jest-gotowy-zostal-skierowany-do-konsultacji?strona=2