Beata Szydło w Krynicy: Powinniśmy wydawać więcej na armię. Chcemy zwiększyć wydatki do 3% PKB. "To może być koło zamachowe"

fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Kapitał ma narodowość. Należy bronić polskiego kapitału. Trzeba go wzmacniać i dawać szansę by się budował

— mówiła Beata Szydło, która była gościem Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Kandydatka PiS na premiera odpowiadała na pytania dziennikarzy, dotyczące problemu polskiej przedsiębiorczości. Spotkanie prowadził Igor Janke, kiedyś dziennikarz, dziś przedstawiający się jako przedsiębiorca.

Jeden z dziennikarzy zauważył, że Prawo i Sprawiedliwość długo było postrzegane jako partia, która nie lubi lub boi się biznesu.

Ten stereotyp, który budowano wokół Prawa i Sprawiedliwości przez długi lata żył i pewnie żyje dalej. Na tym forum bywam od kilku lat. Byłam tutaj gdy premierem był Jarosław Kaczyński i ogłaszaliśmy ważne reformy, ustawy. Chcę powiedzieć bardzo mocno: Nie bójcie się nas! My naprawdę jesteśmy nastawieni na gospodarkę i przedsiębiorczość. Jeśli Polska ma być w czołówce gospodarek europejskich, to nie ma innej drogi. Dzisiaj musimy powiedzieć sobie tak: Albo wykorzystamy najbliższe 10 lat i damy szansę naszej gospodarce, postawimy na nowoczesne technologie, albo będziemy zgadzali się by być państwem na peryferiach

— odpowiedziała Beata Szydło.

Kandydatka PiS odniosła się też do problemu kontaktu władzy z przedsiębiorcami.

Doradcy, którzy są w radzie przy premierze, są to zazwyczaj analitycy dużych banków. I dobrze, tak powinno być. Jeżeli miałabym mieć wpływ na sprawy polskie, jeżeli Polacy zdecydują, że to my stworzymy rząd, to w radzie gospodarczej przy premierze będzie też przedsiębiorczość. Uważam, że praktycy muszą współpracować właśnie z tymi, którzy są analitykami, teoretykami, po to żebyśmy mogli wypracować dobre rozwiązanie. To jest moje doświadczenie po spotkaniach, które odbywałam w Polsce. Przychodzili do mnie przedsiębiorcy i mówili, że mają swoje propozycje i proszę z tego skorzystać. Mówili, że są to rozwiązania dla nich konieczne.

Beata Szydło podkreśliła, że nie zgadza się z opinią, jakoby kapitał nie posiadał narodowości.

Kapitał ma narodowość. Należy bronić polskiego kapitału. Trzeba go wzmacniać i dawać szansę by się budował. A więc produkcja, a więc przemysł. To szansa rozwojowa dla przedsiębiorców, która można streścić tak: Mała firma ma szansę zmienić się w średnią, średnia w dużą, a duża może stać się korporacją. Nie chcemy być montownią. Polska ma większą ambicję, Polacy mają większą ambicję

— stwierdziła.

Szydło zwróciła też uwagę na sprawę zarządu nad państwowymi spółkami.

Potrzebne nam są dobre i kompetentne zarządy, dobrzy managerowie, którzy będą dążyć do tego aby zrealizować założone cele gospodarcze. Musimy mieć też świadomość, że przed nami są poważne wyzwania. Jest też przed nami wiele debat i przekonywania na poziomie Unii Europejskiej, o przeforsowanie dla naszej gospodarki dobrych rozwiązań. Dlatego potrzebujemy ludzi, którzy będą odważni i nie będą się bali trudnych i niepopularnych decyzji

— powiedziała Szydło.

Wspomniała też o potrzebie wzmocnienia finansowania na zbrojenie polskiej armii i problem państwowych przetargów.

Powinniśmy wydawać więcej na armię i to jest nasz prosty przekaz - chcemy zwiększyć wydatki na zbrojenia. Naszym założeniem jest doprowadzenie do przeznaczania 3% PKB na zbrojenia. Musimy pamiętać, że jest to jeden z elementów koła zamachowego polskiej gospodarki. Nasza gospodarka może dzięki temu tylko i wyłącznie zyskać. Mówimy tu zarówno o przemyśle, o produkcji, o budowaniu miejsc pracy, ale też o rozwoju nowoczesnych technologii. Ostatnie przetargi na zakup sprzętu dla wojska też powinny być dla nas pewną nauką i powinniśmy wspierać firmy, które są w Polsce. I nie chodzi tu o odwracanie się od zagranicznych inwestorów. Ale chcemy by inwestowali na takich zasadach, by rozwijał się polski kapitał.

mly

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.