KPN-OP - postulaty programowe

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

KONFEDERACJA POLSKI NIEPODLEGLEJ

Obóz Patriotyczny

Warszawa, 28 września 2012 r.

 

L I S T   O T W A R T Y

Prezes Prawa i Sprawiedliwości

Pan Jarosław Kaczyński

 

Prezes Polskiego Stronnictwa Ludowego

Pan Waldemar Pawlak

 

Prezes Solidarnej Polski

Pan Zbigniew Ziobro

 

Szanowni Panowie !

Konfederacja Polski Niepodległej -€“ Obóz Patriotyczny chce zgłosić do debaty publicznej część swoich postulatów programowych, które mogą przyczynić się do oszczędności budżetowych i umocnienia pozycji Polski. Uważamy, że warto zorganizować wspólną debatę środowisk prospołecznych, która pozwoliłaby ustalić zbieżności w postulatach programowych możliwe do przeprowadzenia na drodze parlamentarnej przy sprzeciwie liberałów ekonomicznych z Platformy Obywatelskiej i środowisk postkomunistycznych z Sojuszu Lewicy Demokratycznej i Ruchu Palikota.

Po pierwsze, proponujemy powołanie sformalizowanej Inicjatywy Wyszehradzkiej.

Z uwagą i lekkim niepokojem przyglądamy się wzrostowi wpływów Federacji Rosyjskiej na Białorusi czy Łotwie. W sytuacji kryzysu gospodarczego w większości krajów Unii Europejskiej ale i tendencji do jej rozsadzenia (część polityków angielskich) lub przywrócenia granic (np. kontrole na granicach w Danii) uważamy, że czas na zreformowanie (sformalizowanie) i wzmocnienie tzw. Grupy / Trójkąta Wyszehradzkiego (tzw. V4) kosztem niewydolnego Trójkąta Weimarskiego.  V4 to realizacja fragmentu koncepcji "Międzymorza" proponowanego w czasie II RP przez Marszałka Józefa Piłsudskiego, a w czasach bardziej współczesnych przez Konfederację ... Proponujemy przy tym zmianę nazwy na Inicjatywę Wyszehradzą.

Grupa Wyszehradzka (tzw. V4), państwa grupy wyszehradzkiej -€“ nieformalne określenie stosowane od 1991 r. w stosunku do trzech państw środkowoeuropejskich: Czechosłowacji, Polski i Węgier -€“ Trójkąt Wyszehradzki. W późniejszym czasie, wskutek rozpadu Czechosłowacji (1 stycznia 1993 r.), członkami Trójkąta Wyszehradzkiego stały się Czechy i Słowacja, dlatego zmienił on nazwę na Grupa Wyszehradzka. Głównym celem Grupy była współpraca z Unią Europejską i NATO w kwestii przystąpienia ich do struktur tych organizacji. Jedyną instytucją Grupy jest Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki (International Visegrad Fund).

Konfederacja uważa, że na bazie forum konsultacji (dziś rola V4) należy stworzyć szerszą formułę opartą na ścisłej współpracy politycznej i gospodarczej krajów członkowskich V4 w ramach struktur UE kosztem zaangażowania w tzw. Trójkąt Weimarski. Instytucja Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego musi posiadać wyższy budżet  i stać się forum ścisłej współpracy banków centralnych nowej, sformalizowanej Inicjatywy Wyszehradzkiej.

Dziś ważny jest czytelny i jasny sygnał adresowany do V4, że nadchodzi czas w którym warto się zabezpieczyć przed kryzysem gospodarczym w UE i reformując Grupę / Trójkąt Wyszehradzki powołać formalnie Inicjatywę Wyszehradzką ...

Z tej perspektywy - zdaniem KPN-OP - będzie można  skutecznie wzmocnić również Partnerstwo Wschodnie UE i dać skuteczniejszy odpór tendencji do poszerzania się wpływów Federacji Rosyjskiej ...

Przedstawiony kierunek de facto wsparł 25 września br. w rozmowie z Rzeczpospolitą George Friedman - amerykański politolog, założyciel i prezes STRATFOR i autor książki „Następne 100 lat”. Friedman stwierdził, że, cyt. „To międzywojenna idea Józefa Piłsudskiego. Sojusz ze Słowacją, Węgrami, Rumunią i Bułgarią może zapewnić Polsce bezpieczeństwo. Piłsudski rozumiał, że Polska jako lider Europy Środkowej jest w stanie taki sojusz skonstruować”.

Po drugie, skoro mamy oszczędzać na administracji to zlikwidujmy powiaty!

Zamiast czerpać garściami z portfeli Polaków trzeba oszczędzać w administracji. Trzeba zacząć od likwidacji zbędnych agend czy gabinetów politycznych poszczególnych ministrów. Można się zastanowić nad ograniczeniem liczby ministerstw. Wbrew temu, co głosi Donald Tusk administracja nie oszczędza. Stąd w naszym środowisku uważamy za niecelowe utrzymanie powiatów.

W Polsce jest 314 powiatów oraz 65 miast na prawach powiatu, które są gminami, ale realizują także zadania powiatów. Podział na województwa, powiaty i gminy jest zbyt drogi. To prosty rachunek 314 razy kilkunastu radnych (np. 15-stu) razy tylko 500 zł diety daje 2 355 000 / miesięcznie. Do tego budynki starostw (ogrzewanie, prąd, itp.), urzędnicy ... i sytuacja, gdy powiaty są w zasadzie pozbawione płynności finansowej. Co jakiś czas pojawiają się pomysły dotyczące, np. łączenia szpitali, które są utrzymywane przez powiat ze szpitalami gminnymi ... bowiem powiatów na ich utrzymanie nie stać ...

Uważamy, że wartym rozważenia jest przywrócenie dwóch szczebli samorządu. Zadania powiatów powinny trafić do urzędów marszałkowskich, wojewódzkich oraz urzędu gmin czy miast. W dobie kryzysu nie stać nas na niedofinansowane powiaty.

Skoro PO chce oszczędzać ... to zanim ponownie obieca 300 mld zł środków z UE (... czyli wróżby, pobożne życzenia, itp.) ... niech pochyli się nad samorządem i redukcją administracji rządowej - którą Platforma Obywatelska rozdmuchała ...

To trzecie, potrzeba realnego wsparcia zatrudnienia młodych Polaków i preferencji dla MSP.

Konfederacja zauważa, że wg. różnych sondaży w grupie osób do 35 roku życia w Polsce bez pracy pozostaje od 25 - 40 % z nich. Jednocześnie wzrastają koszty zatrudnienia, co dla segmentu MSP (małe i średnie przedsiębiorstwa) oznacza, że zatrudnienie na umowę na czas określony lub nieokreślony kolejnego pracownika powoduje balansowanie na progu wypłacalności. Trzeba jasno powiedzieć, że uciekanie przedsiębiorców w tzw. zatrudnianie na umowy śmieciowe (o dzieło, na zlecenie, na umowę tymczasową na części etatu) jest wymuszane kosztami. Jednocześnie wielka część młodego pokolenia Polaków w tej sytuacji jest pozbawiona  realnej możliwości wypracowania okresu zatrudnienia wymaganego przez ZUS dla możliwości skorzystania w przyszłości z emerytury.

Dlatego proponujemy jako wprowadzenie do odpowiednich ustaw zmian polegających na tym, że przedsiębiorstwo z segmentu MSP, które zdecyduje się na zatrudnienie osoby do 35 roku życia na umowę na czas nieokreślony w wymiarze całego etatu i przez 5 lat umowy tej nie rozwiąże (z wyłączeniem tzw. "dyscyplinarki" lub likwidacji firmy) otrzymanie państwowy bonus w postaci ponoszenia pełnych kosztów składek za zatrudnienie pracownika przez Skarb Państwa przez okres 24 miesięcy. Pracodawca zaś w tym okresie poniesie koszty wyłącznie pensji.

W ten sposób młodzi Polacy będą mieli realną szansę na zatrudnienie oraz m.in. na osiągnięcie zdolności kredytowej (np. w celu skredytowania własnego "M"). Dzięki naszej inicjatywie również  skorzystają przedsiębiorcy, gdyż będą mogli ograniczyć koszty zatrudnienia. W dalszej perspektywie napędzi to koniunkturę (popyt) i da realną szansę na wzrost demograficzny w Polsce oraz zapewnienie emerytur tym młodym Polakom, którym dziś lata konieczne do skorzystania z tego świadczenia po prostu ... upływają na walce o zatrudnienie w ogóle ...

Uważamy, że środki konieczne dla realizacji naszej inicjatywy powinny pochodzić w dalszej perspektywie z reformy administracyjnej, w której (w sytuacji światowej recesji) powinno się zlikwidować powiaty. Uważamy też, że środki potrzebne na realizację tego projektu można wygospodarować inaczej rozkładając ciężary budżetowe (obniżenie do minimum egzystencji emerytur dla setek tysięcy funkcjonariuszy  MSW PRL  spod znaku UB/SB/MO czy "komunistycznego wymiaru sprawiedliwości" z czasów PRL) czy wprowadzając podatek obrotowy dla marketów wielkopowierzchniowych (których wysyp spowodował realny krach dla tysięcy małych, rodzinnych firm handlowych) ...

Po czwarte, wsparcie dla Rodzin.

Konfederacja Polski Niepodległej -€“ Obóz Patriotyczny opowiada się za zmianami w podstawie opodatkowania w podatku dochodowym od osób fizycznych. Dziś jest to zasadniczo suma dochodów z poszczególnych źródeł przychodów. Dochód ustawodawca definiuje jako dodatnią różnicę między sumą przychodów a kosztami ich uzyskania w danym roku podatkowym. Możliwe jest ich łączne opodatkowanie za pośrednictwem tzw. ilorazu małżeńskiego, przy spełnieniu m.in. następujących warunków:

- pozostawanie przez cały rok podatkowy w związku małżeńskim;

- pozostawanie w ciągu całego roku podatkowego we wspólności majątkowej małżeńskiej (ograniczenie wspólności nie spełnia tej przesłanki);

- wspólne i w terminie złożenie wniosku o łączne opodatkowanie;

- żaden z małżonków (ani osoba samotnie wychowująca dzieci) nie korzysta jednocześnie z opodatkowania na zasadach określonych w ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne; niekorzystanie z opodatkowania pozarolniczej działalności gospodarczej 19% stawką podatków.

KPN-OP opowiada się za zastąpieniem tzw. „ilorazu małżeńskiego” proponowanym przez nas „ilorazem rodzinnym” dla osób korzystających obecnie z najniższej stawki podatkowej.

De facto sprowadza się do radykalnego obniżenia ciężarów podatkowych, które nałożone są na polskie Rodziny. Kumulacja dochodów Rodziny (osób samotnie wychowujących dzieci) powinna polegać na sumowaniu dochodów małżonków i doliczeniu dochodów małoletnich dzieci, a następnie dzieleniu sumy dochodów przez ilość osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe. Od tego powinien być obliczony podatek. Uważamy, że wystarczającą przesłanką do skorzystania z tego rozwiązania powinna być deklaracja składana w Urzędzie Skarbowym o ilości osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe

W ten sposób uwzględniając ciężary finansowe, jakimi dotychczas obarczone są polskie Rodziny, które decydują się na dziecko (-ci), damy impuls dla ich rozwoju. To szczególnie ważne przy niżu demograficznym. Uważamy, że w ten sposób, realnie pozostawimy w portfelu Rodziny więcej środków finansowych.

Chcemy obniżenia stawki podatkowej do 17% i podwyższenia obecnej stawki 32% dla zarabiających najwięcej do poziomu 34%. Uważamy też, że kwota wolna powinna wynieść 6-krotność najniższego wynagrodzenia podawanego przez GUS.

Równocześnie chcemy wspierać inicjatywy zmierzające do pełnego zwolnienia z podatku dochodowego emerytów i rencistów.

Po piąte, szczególny nacisk kładziemy na sytuację międzynarodową i opowiadamy się za zacieśnieniem współpracy w ramach tzw. Trójkąta Wyszehradzkiego (realizacja fragmentu koncepcji Międzymorza), szczególnie w sytuacji recesji toczącej kraje UE.

Opowiadamy się w sposób jasny za strategiczną współpracą z Ukrainą -€“ nie zapominając równocześnie o krzywdach, których doświadczyli Polacy w związku ze zbrodniami nacjonalistów ukraińskich z OUN/UPA w czasie ostatniej wojny światowej. Domagamy się, by korzystając z uprawnień gwarantowanych przez Unię Europejską  zostały ostatecznie załatwione kwestie zwrotu majątków Polakom i organizacją polonijnym na Zaolziu w Republice Czeskiej, na terenie Republiki Litwy oraz Niemiec, które zostały utracone w wyniku działań wojennych w latach 1939-45. W zdecydowany sposób dopominamy się o prawa polskiej mniejszości narodowej w RFN gdzie mimo, że w ramach umowy z lat 90-tych sygnowanej osobiście przez kanclerza Kohla niemieccy Polacy mieli posiadać status „mniejszości” -€“ to do dziś nie jest realizowana w stosunkach polsko -€“ niemieckich zasada wzajemności. Jasno sprzeciwiamy się wrogiej polityce władz litewskich w stosunku do naszych Rodaków, którzy od pokoleń zamieszkują Wileńszczyznę.

Wspomniany wyżej George Friedman stwierdził w cytowanej już rozmowie, że cyt.  „Europejczycy mają za sobą setki lat wzajemnej nieufności. Od drugiej wojny światowej Europa właściwie była okupowana: Wschód przez Sowietów, a Zachód był pod wpływem Amerykanów. Dopiero od 1991 r. Europa cieszy się niezależnością. Zatem ten piękny eksperyment trwa raptem 21 lat. Przez tak krótki czas nie może zniknąć nieufność. Co więcej, Unia Europejska została zaprojektowana w taki sposób, że każdy kraj ma nadzieję, iż to kto inny będzie ponosił koszty integracji”.  Opiniotwórczy amerykański politolog zauważył dobitnie, że właściwe zmiany zachodziły w roku 1991, tj. w Polsce w związku z wyborami do Sejmu RP I kadencji. Oznacza to, że rzekome osiągnięcia „okrągłego stołu” były zmową wąskich elit, której pokłosie w dalszym ciągu zbieramy poprzez kolejne afery i bezradność instytucji państwowych przeżartych funkcjonariuszami byłego systemu totalitarnego.

 

Szanowni Panowie !

W zakresie spraw wewnętrznych zapowiadamy, że będziemy dążyć do ustawowego uznania UB/SB za organizację zbrodniczą analogicznie do określenia charakteru GESTAPO. Stąd chcemy spowodować, by funkcjonariusze UB/SB zostali dyscyplinarnie usunięci ze wszelkich funkcji publicznych (również z policji, sądów i prokuratur) na podstawie „utraty zaufania do pracownika”, a ich uposażenia emerytalne zostały zredukowane do podstawy minimum egzystencji. Władze centralne nie mogą tolerować sytuacji, w której eksUBcy/eksSBcy korzystają z zalet ustroju demokratycznego, który był przez nich zwalczany.

Chcemy wprowadzenia „ław przysięgłych” w sądach na wzór amerykański, by sędziowie realizowali pojęcie sprawiedliwości społecznej. Proponujemy zmianę charakteru immunitetu parlamentarnego na tzw. związany, t.j. możliwości odwołania posła / senatora RP w drodze referendum. Liczymy na ustalenie standardów europejskich w polskim systemie zabezpieczenia społecznego - minimalne zasiłki dla samotnych matek i bezrobotnych muszą nawiązywać do standardów europejskich, czyli stanowić 45% średniego wynagrodzenia podawanego przez GUS, co wynika z odpowiednich konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy (nr 102 z 1952 r. i nr 168 z 1988 r.), które w całości powinna ratyfikować Polska.

W związku z kryzysem gospodarczym opowiadamy się za wstrzymaniem prywatyzacji (dochody nie mogą pokrywać bieżącej dziury budżetowej), gdyż to nie forma własności, ale efektywne zarządzanie jest warunkiem sukcesu na rynku -€“ przykłady -€“ liczne firmy państwowe np. we Francji (France Telecom) i Finlandii (Nokia) są własnością państwową, a do tego potentatami w swoich branżach - dzięki efektywnemu zarządzaniu.

Chcemy doprowadzić do obniżenia akcyzy na paliwo tak, aby cena 1 litra benzyny 95 lub diesla oscylowała na poziomie 3,5 zł. Uznajemy za priorytet zablokowanie pomysłów Platformy Obywatelskiej zmierzających do urynkowienia czynszów mieszkań komunalnych (ok. 350% podwyżki wg propozycji rządu D. Tuska).

Domagamy się obniżenia ciężarów podatkowych nałożonych na tzw. małe i średnie przedsiębiorstwa. Chcemy, by „wakacje” w zatrudnianiu na umowy kodeksowe zostały natychmiast zakończone i zastąpione preferencjami dla MSP (zawieszenie części obowiązkowych składek), które zdecydują się zaoferować potencjalnemu pracownikowi umowę na czas określony bądź nieokreślony. Chcemy realnego wsparcia dla budownictwa socjalnego i zagwarantowania preferencji dla polskich firm budowlanych, które wykonują projekty infrastrukturalne. Liczymy na zwiększenie uprawnień Senatu RP.

To tylko mała dawka propozycji Konfederacji. Trzeba również wskazać, że będziemy dążyli również do przywrócenia karalności za posiadanie tzw. „nieznacznej ilości narkotyków”. Doprowadzimy do wprowadzenia pełnej odpowiedzialności finansowej urzędników za chybione decyzje. Chcemy, by zamiast Narodowego Funduszu Zdrowia to Ministerstwo Zdrowia miało rzeczywisty głos rozstrzygający w czasie sporu chorego z NFZ i prowadziło finansowanie  projektów leczniczych ułatwiających dostęp do nowoczesnego leczenia - w tym leków, np. w leczeniu stwardnienia rozsianego czy cukrzycy.

Od lat proponujemy też odpis podatkowy wzorem OPP jako źródło finansowania partii politycznych i zmianę systemu dzielenia mandatów parlamentarnych na metodę Hagenbacha- Bischoffa jeśli zostanie utrzymany system proporcjonalny w wyborach do Sejmu RP.

Szanowni Panowie !

Konfederacja liczy na ustosunkowanie się do naszych propozycji.

Z poważaniem

Przewodniczący KPN-OP

(-) Adam Słomka

Autor

Wspólnie brońmy Polski i prawdy! www.wesprzyj.wpolityce.pl Wspólnie brońmy Polski i prawdy! www.wesprzyj.wpolityce.pl Wspólnie brońmy Polski i prawdy! www.wesprzyj.wpolityce.pl

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.