PKP: Za Pendolino dałem 2,8 miliarda, by oddać 50 % PKP Cargo i 60 % rynku przewozów towarowych w Polsce za marne 1,3 miliarda złotych

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Cóż za ironia losu, że drugi skład przeszybkiego pendolino dotarł do Polski właśnie teraz, niejako wieńcząc akt sprzedaży PKP Cargo za 1,3 miliarda złotych.

Wg Prospektu Emisyjnego, PKP Cargo, drugi co do wielkości po niemieckim konkurencie gracz przewozów towarowych w Unii Europejskiej, obsługuje 60% rynku wewnętrznego w Polsce, dysponując taborem w skład którego wchodzą: 1298 lokomotyw spalinowych (średnia wieku 32 lata), 1161 lokomotyw elektrycznych (średnia wieku 28 lat), a także 63 tysiące 488 wagonów...

Wróćmy do nowiutkich 20 składów pendolino za 665 milionów euro (2,8 miliarda złotych), z którymi już teraz nie wiadomo co robić. W tuskolandii nie ma przecież granic absurdu! Po co nam pendolino, skoro do szybkich prędkości dostosowano póki co zaledwie 90 km torów w Polsce wg Prospektu Emisyjnego PKP Cargo! Ech, wieść niesie, że geniusze PR-u, Graś z Tuskiem przekują zaraz już bezsensowne pendolino w spektakularny sukces... - Kolejową Formula I. Tor doświadczalny pod Żmigrodem ponoć jak znalazł. Trybuny sie weźmie z Narodowego. Nowak zmierzy czasy. A składy po małych przeróbkach będą pendolić na gaz z Kataru, który wg Rostowskiego jest za darmo, bo i tak zapłacić z góry trzeba. Tymczasem, w NIK szepcą, że za zakupem stoi niechciane PKP Cargo, które obłowiło się na samym transporcie obu pendolino z Włoch do Polski (póki co same nie jeżdżą). A teraz obwozi je po Polsce, jak długa i szeroka, bo cudeńka takie każdy obywatel na własne gały zobaczyć przecież winien. W końcu całą uciechę gwarantuje i opłaca Skarb Państwa. Hulaj dusza!

Na koniec prawna nutka: pendolino zapewne dumnie konkuruje z dreamlinerami, jeśli chodzi o przejrzystość umowy kupna i gwarancje jakości. Bo najtęższe umysły przecież nad tym pracowały, a teraz gotowe swych racji bronić za najwyższą cenę. Więc cisza nad tym pendo-nieboszczykiem i cargo-wykrętem.

Jako odtrutkę proponuję konferencję prasową PiS, na której rzeczowo i rzetelnie sformułowano zastrzeżenia do przebiegu prywatyzacji PKP Cargo. Przy czym zwracam uwagę na końcowe pytania dziennikarzy gotowych służyć jako medialna krisza dobra na każdą okazję:

 

Więcej  jak zwykle na: http://unicreditshareholders.com/bie%C5%BC%C4%85ce_informacje/

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------

Kup książkę wSklepiku.pl!

"Kolej wilanowska"

Kolej wilanowska

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych