Duży stołeczny (pod)lizak dla stołecznej rządowej gazety! Zobacz jak "Wyborcza" bez żenady daje z siebie wszystko w obronie HGW

Dużo radości dostarcza obserwowanie w jaki sposób "Gazeta Wyborcza" broni Hanny Gronkiewicz-Waltz. A już samą siebie przechodzi "Gazeta Stołeczna" - miejski dodatek redakcji z Czerskiej. Na pierwszej stronie mamy informację, że wola mieszkańców wolą, referendum mogą sobie zorganizować, nawet wygrać, ale Platforma Obywatelska władzy nie odda. I cóż na to dziennik tak zatroskany o obywatelskie prawa? Który w latach 2005-2007 wspierał każdego menela, który wyzywał prezydenta - w imię demokracji oczywiście. Ano nic, zimny, chłodny, beznamiętny ton.

Cel? Zapewne osłona władzy. Ale także i przestroga dla mieszkańców, mająca odebrać im motywację. Przecież i tak nic z tego nie będzie...

Zwłaszcza, że "GW" nie wstydzi się pani prezydent pochwalić. I to jak. Oto zapowiedziany na pierwszej stronie wywiad z prof. Krystyną Skarżyńską. Chociaż wywiad to złe słowo, to wielka pochwała władzy:

Zwróćmy uwagę zwłaszcza na pytanie dziennikarzy:

Hanna Gronkiewicz-Waltz jest bardzo dobrym gospodarzem: załatwia bardzo dużo pieniędzy z Unii, buduje  II linię metra, które choć opóźnione, będzie oddane w 2014 roku.

Słusznie nie dodano nawet znaku zapytania. Jak można chcieć odwołać taką panią prezydent? I redakcja wybija, podkreśla, słowa pani profesor iż należy

zastanowić się czy odwołanie Gronkiewicz-Waltz coś zmieni na lepsze w życiu ludzi.

To zupełnie rewolucyjne, psychologizujące podejście do opisywania spraw publicznych. Wkrótce przeczytamy zapewne, że powinniśmy się zastanowić czy odejście Tuska coś zmieni w naszym życiu, wszak sąsiad puszczający głośną muzykę pozostanie z nami... I cały wywiad jest tak psychologizujący - że nie doceniamy co władza zrobiła, że niesłusznie denerwują nas przejściowe trudności. Itp.

Cóż, kochać władzę można. Lepiej jednak byłoby to robić bezinteresownie, a jeśli już są jakieś transfery, to głośno o nich powiedzieć. Wyjawić ile reklam zamieszczanych przez GW pochodzi ze środków publicznych? I głośno mówić o takich sprawach jak poniższe.

Maj 2012. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A: Przeprowadzenie wspólnej z Miastem Stołecznym kampanii promocyjnej dotyczącej organizacji III edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego, polegającej na częściowym pokryciu kosztów promocji, reklamy i informacji o Nagrodzie. 182 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=45610

 

Styczeń 2012. Przetarg nieograniczony. Publikacja ogłoszeń prasowych dla Urzędu m. st. Warszawy w latach 2012 2014. Część nr 2 ogłoszenia o zasięgu stołecznym. Oferent wybrany: AGORA Spółka Akcyjna Wartość wybranej oferty: 870 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=45365

 

Maj 2011. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A: Przeprowadzenie wspólnej z Miastem Stołecznym Warszawa kampanii promocyjnej II edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego polegającej na częściowym pokryciu kosztów promocji, reklamy i informacji o Nagrodzie. 112 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=42119

 

Maj 2010. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A: Przeprowadzenie kampanii promocyjnej akcji rowerowego miesiąca Warszawy pt. Kręć Warszawo. 170 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=38880

 

Maj 2010. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A: Przeprowadzenie wspólnej z Miastem Stołecznym kampanii promocyjnej pod nazwą Zrób to w Warszawie Europejskiej Stolicy Kultury 2016. 220 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=38823

 

Kwiecień 2010. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A: Przeprowadzenie wspólnej z Miastem Stołecznym Warszawa kampanii promocyjnej dotyczącej organizacji I edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego. 95 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=38694

 

Listopad 2009. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A: Przeprowadzenie konkursu pn: Wykreuj Warszawę, który będzie propagował ideę Europejskiej Stolicy Kultury wśród mieszkańców Warszawy i promował kandydaturę m.st. Warszawy do uzyskania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. 340 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=36732

 

Kwiecień 2009. Przetarg nieograniczony. Publikacja ogłoszeń prasowych dla Urzędu m.st. Warszawy w latach 2009 do 2011. Część II. Oferent wybrany AGORA Spółka Akcyjna. Wartość wybranej oferty: 2 172 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=34892

Styczeń 2009. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A.: Publikacja ogłoszeń ramowych i nekrologów w prasie codziennej o zasięgu stołecznym w I kwartale 2009 r. 300 000,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=3353

 

Październik 2008. Zamówienie z wolnej ręki dla spółki Agora S.A. Przygotowanie i realizacja programu widowiska plenerowego ŚWIĘTO WARSZAWSKIEGO METRA 182 500,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=32581

 

Maj 2008. Przetarg nieograniczony. Strona informacyjna EKO-Warszawa w bezpłatnej gazecie poświęcona ochronie środowiska na terenie m.st. Warszawy. Liczba ofert: 1 Oferent wybrany AGORA Spółka Akcyjna. Wartość wybranej oferty: 145 485,00 zł

https://przetargi.um.warszawa.pl/szczegoly.asp?id=30984

 

Niestety, pod wspomnianymi tekstami nie ma dopisku o tych stołecznych źródłach finansowania GW. Cóż możemy zrobić? Duży stołeczny (pod)lizak dla stołecznej rządowej gazety!

gim

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych