Panu Hajdarowiczowi gratulujemy! Sprzedaż "Rzeczpospolitej" o 36 proc. w dół. Dziennik traci także - w szybkim tempie - prenumeratorów

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Jak podaje portal Wirtualne Media, „Gazeta Polska Codziennie” to jedyny ogólnopolski dziennik, który w styczniu br. zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem. Pozostałe tytuły straciły, a najwięcej - prawie 36 proc. - „Rzeczpospolita”.

W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 361 617 egz. -  co oznacza spadek o 8,71 proc. .

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” - 217 902 egz., po spadku o 17,34 proc.

Trzecie miejsce zajął „Super Express" ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 159 279 egz., czyli o 5,12 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Z piątej na czwartą pozycję awansował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zanotował jednak spadek sprzedaży ogółem o 15,7 proc. do 64 051 egz.

Natomiast z czwartego na piąte miejsce spadła kierowana od stycznia br. przez Bogusława Chrabotę „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 63 563 egz.:

Zanotowała ona tradycyjnie największy spadek w zestawieniu, wynoszący tym razem aż 35,78 proc. To zdecydowanie więcej niż w poprzednich miesiącach - w październiku ub.r. tytuł ten stracił tylko 24,72 proc., w listopadzie ub.r. , czyli tuż po aferze trotylowej - 22,18 proc., a w grudniu ub.r. - 19,63 proc.

Z danych ZKDP wynika, że tak duży spadek sprzedaży ogółem „Rzeczpospolitej” wynika ze sporego zmniejszenia liczby prenumeratorów. W styczniu 2012 roku w prenumeracie sprzedawało się 54 777 egz., w grudniu ub.r. raptem o 1,3 tys. mniej egz., ale w styczniu 2013 roku już tylko 45 368 egz., co oznacza spadek rok do roku o ponad 9,4 tys. egz.

Siódmą lokatę zajęła „Gazeta Polska Codziennie”, której średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 29 814 egz. To o 10,61 proc. więcej niż w styczniu 2012 roku. Jak oceniają, "Wirtualne Media" to jedyny tytuł ze wzrostem.

Drugim największym spadkiem w styczniu br. dotknięta została także wydawana przez Gremi Media „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 19,95 proc. i wyniosła 3 699 egz.

Panu Hajdarowiczowi gratulujemy!

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych